יום שישי, 9 ביולי 2010

פוסט אורח - שיטת הטיהור בשמן של האוכמנית

שישו וגילו, קוראיי הבלוג, בשמחת האוכמנית! הואילה זו, המוכרת ואהובה על כולם מתרומתה המפתיעה להגרלת הלקים המוזרה של פיצי וברבי, לכתוב לבלוג על טיפול חדש שהפך לחלק משגרת הטיפוח היומית שלה. מי יודע, אולי אם נקפיד אף אנו על ביצוע השיטה המפורטת לעיל, נהיה גם אנו אוכמניות? שווה לנסות.

 אוכמניות (צילום אילוסטרציה)
עד כאן דבר הבלוגרית

מה זה OCM

בשיטת OCM לניקוי הפנים (Oil Cleansing Method, האינטרנט מלאה מידע בנושא למתעניינים) נתקלתי בפעם הראשונה לפני כמה חודשים בפורום של איפור מינרלי. התגובה הראשונה שלי היתה, כמובן, ספקנות מזועזעת (לנקות את הפנים בשמן? כטיפול בפצעונים?! גם לא אם ישלמו לי). אבל העדויות היו רבות ומרשימות, והשיטה קלה ופשוטה, ואני מתלהבת ונוחה להשפעה בכל מה שקשור בשיטות "עשי זאת בעצמך מחומרים לא צפויים". אז אמרתי, יאללה.

הרעיון של OCM (שיטת טיהור בשמן - שט"ש? טוב, אולי לא) הוא שפצעונים נגרמים מסתימה של בלוטות חלב, ועיסוי בשמן מאפשר המסה של הפקקים שנוצרים. או במילים אחרות, איכס. אפשר לכלול בתערובת השמנים גם שמנים מחטאים ונוגדי דלקת לטיפול באדמומיות הפצעונית שנוצרת אחרי הסתימה.

תערובת השמנים

יש ברשת אינספור מתכונים לתערובות שמנים שאפשר לערבב ולהשתמש בהן. הרעיון הוא להשתמש בשני סוגים של שמני מסאג' (שאפשר למצוא בפארמים ובחנויות טבע): שמני בסיס עדינים יותר שנמכרים בבקבוקים גדולים (לדוגמה שמן חוחובה, זרעי ענבים, שקדים, אפילו שמן זית) ושמנים ארומתרפיים שנמכרים בבקבוקים קטנטנים כי יש להם ריח חזק מאוד ומשתמשים רק בטיפות בודדות מהם (יש המון סוגים, לימון, גרניום, רוזמרין, אקליפטוס, לבנדר, מה לא.)

רוב התערובות שקראתי עליהן עושות שימוש בשמן קיק (castor oil) שנמכר דווקא בבתי מרקחת, פלוס משהו נוסף. אני משתמשת בתערובת של חצי שמן קיק וחצי שמן חוחובה, פלוס טיפה או שתיים של שמן עץ התה לחיטוי וכמה טיפות של שמן גרניום לריח (אבל בהחלט אפשר לוותר על הטיפות הנוספות ולהסתפק בתערובת הבסיס. לשמן עץ התה יש ריח מסריח למדי, ואם לא מוסיפים טיפות ריחניות אלא מסתפקים בתערובת הבסיס, יש לזה ריח די ניטראלי ונעים של... שמן). אבל אתם מוזמנים לקרוא על השיטה באתרים הרבים שדנים בה, ולמצוא רעיונות לתערובות נוספות.

אני מיחזרתי לצורך העניין מיכל עם משאבה של קרם לחות שנגמר (גם נוח וגם עושה נעימי בגב לכדור הארץ). הדבר הנוסף שצריך זאת מגבת פנים.


הצחיק אותי שזה היה במקור קרם לחות... נטול שמן.


המסאג'

הרעיון הוא לעסות את הפנים בשמן, בתוספת אדים חמים לפתיחת הנקבוביות. על פי השיטה הקלאסית זה כרוך בהנחת מגבת רטובה וחמה על הפנים, מה שבעיני מאוד לא נוח, נראה מגוחך וגם עדיין לא הצלחתי למצוא דרך לנשום דרך מגבת רטובה וחמה, כי אני לא סלמנדרה.

במקום זה בחרתי באטלטרנטיבה של עיסוי תוך כדי מקלחת, שדי משתלב לי בסדר הזמנים בלי להעיק יותר מדי. אני לא עושה את זה בימים שאני חופפת כי לא מרטיבים את הפנים כשעושים את המסאג', אבל בימים שאני עם כובע מקלחת זה עובד יופי. אז נכנסים למקלחת ולא מרטיבים את הפנים (או שכן מרטיבים את הפנים ומייבשים אותן במגבת, אם אתם מרגישים שאתם פשוט חייבים לשטוף את הפנים לפני.) מיבשים את הידיים במגבת היבשה, שופכים לכף היד כמות קטנה מתערובת השמן, משפשפים את כפות הידיים זו בזו ומתחילים לעסות את הפנים.


לא מדע מדויק. כמה שרוצים, בעצם.


זה... ממש נעים! כלומר, עיסוי של הפנים בשמן, מה יכול להיות רע. מעסים במשך כדקה, ואז ממשיכים בענייני המקלחת כרגיל רק בלי להרטיב את הפנים, ותוך כדי כך האדים עושים את שלהם. פעם פעמיים במהלך המקלחת מיבשים שוב את הידיים ומעסים קלות את הפנים (כמה שניות, לא יותר). בסוף המקלחת מרטיבים את המגבת במים חמים ככל שהעור סובל, סוחטים ומנגבים את הפנים להסרת שאריות השמן והאיכס. הפנאטים של השיטה טוענים שהעור נשאר מלא לחות נפלאה ולא צריך קרם פנים. אני טוענת שזה מיבש את העור יותר ממקלחת וצריך גם צריך קרם לחות אחרי. תנסו ותראו. את המגבת כמובן שוטפים / מכבסים היטב בין מסאג'ים. אבל הפנים יוצאות מאוד נקיות למרות שלא נשטפו וסובנו!

התוצאות

אני משתמשת בשיטה כבר כארבעה חודשים, פעמיים-שלוש בשבוע. התוצאות התחילו להתבטא אחרי כשבועיים. יש לציין שהעור שלי מעורב, כלומר גם יבש בחלקים מסוימים וגם שמנוניות ופצעונים באזור ה-T, אבל ממה שקראתי ברשת, ככל שהעור יותר שמן ויותר פצעוני, כך התוצאות יותר מרשימות. במקרה שלי, התוצאה בהחלט מרשימה כשלעצמה. עברתי משימוש קבוע במייקאפ על כל הסנטר והמצח במשך כמעט כל הימים בחודש, לשימוש אקראי, לא כל יום, וגם כשכן רק לכיסוי פצעון פה ושם.

עכשיו, אני יודעת שזה לא בדיוק הוכחה חותכת. יכול מאוד להיות שאין לשמן שום קשר לזה ושכל עניין "שמן ממיס שמן" הוא שטות מוחלטת. ההתנקות של הפנים מפצעונים לא קרתה במקרה, זה בטוח, אבל אולי זה פשוט בגלל העיסוי בלי קשר לשמן? אולי שגרת העיסוי גרמה לי להקפיד יותר על שאר שגרת הטיפוח, ולכן השינוי? בהחלט יכול להיות. אבל מה שבטוח שהמצב כרגע מצוין, והתוספת של העיסוי בשמן נעימה למדי ולא מעיקה, אז נראה לי שאמשיך. יכול להיות שאצל אנשים אחרים זה לא יעבוד באותה מידה, או בכלל לא, אבל בהחלט ממליצה לנסות, נניח למשך חודש, ולראות מה קורה. נסו ותיהנו! ודחוו על התוצאות, יהיה מעניין.

5 תגובות:

  1. אמנם זה לגמרי לא קשור לנושא, אבל ראיתי אתמול ברחוב מישהי לובשת את שמלת הבלון עם הפסים והחגורה האדומה מאיביי, והתפלאתי - מילא רואים ברחוב הרבה אנשים הולכים עם דברים זהים מ-H&M או קסטרו, אבל מאיביי??

    השבמחק
  2. נשמע מגניב לחלוטין. ינוסה!

    השבמחק
  3. נשמע מעולה! אני בהחלט אנסה! המלצה משלי (טוב...אחרי קריאה רבה באינטרנט..ועכשיו, אחרי התנסות לא קצרה)- שמן קוקוס בכבישה קרה- זה טוב להכל! בישול, קרם פנים, קרם גוף, מסיכה לשיער...

    השבמחק
  4. אני מודה ומתוודה שלי עצמי השיטה הזו לא מתאימה. ראשית, אין לי סבלנות במיל, ושנית משהו טוב קורה לעור שלי בשבועות האחרונים, ואין לי שום נכונות להתעסק איתו או להפר את האיזון.

    אבל ראיתי במו עיניי את השינוי באוכמנית החביבה, ואני חושבת ששווה לנסות!

    השבמחק
  5. נועה, כתבתי על השמלה בפורום אופנה מלאה בתפוז, אולי עוד מישהי התלהבה ממנה? היא חמודה בהחלט.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים