יום רביעי, 13 באפריל 2011

מועדון הכותנה

זוכרים שלפני מאה שנים, פלוס מינוס, שאלתי אם יש בארץ מעצבים בעלי מודעות אקולוגית? ובכן, לפני כמה ימים פנתה אליי נציגה של רשת Cotton וכחכחה בגרונה כאומרת "האלו! אנחנו פה כאילו?". במה מתבטאת הדרך הסביבתית של החברה אתם שואלים? ובכן, הבדים אינם אורגנים אבל לחברה יש אג'נדה אקולוגית ועיצובית ברורה:
זה מתחיל בפעולות יומיומיות כמו להפריד את הזבל, לחסוך באנרגיה ולנסוע ברכב על גז. מחלחל לשפה העיצובית שלנו: פריטים המעוצבים לפי גופך ורצונותיך, שילוו אותך לאורך זמן ויאפשרו נינוחות, תנועה ונשימה. ומגיע עד להחלטות העסקיות שאנחנו מקבלים מדי יום: להשתמש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה, לייצר בישראל בתנאי העסקה הולמים ובשכר הוגן ולעורר דיון בנושאים סביבתיים וחברתיים.
עד לכאן נשמע לא רע. אבל השם כותון העלה בי זיכרונות מרשתות שאנטי-שמעטה מימי התיכון העליזים, עת אני וחברותיי נהגנו ללבוש ג'ינסים קרועים, מייזעי אוברסייז ושמלות משוק הפשפשים. רע מאד. עם זאת, הם הציעו לי הצעה שלא ניתן לסרב לה - להגיע לחנות הקרובה לביתי, לקבל 500 ש"ח לקניה בחנות ולכתוב אך ורק מה שבא לי (היא קראה את זה לפני שפנתה אליי וידעה עם מי יש לה עסק). מה יש לומר, אני אוהבת רשתות שיש להם אג'נדה שרונית בנוסף לזו הסביבתית.

לפיכך קפצתי לחנות אתמול בבוקר בדרכי לעבודה, כדי לראות מה יש להם להציע. לשמחתי, התבדו חששותיי שמדובר בשמעטסייה, למעשה מדובר יותר במעין קום איל פו במחירים שווים לרב נפש. חלק מהבגדים רחוק מהסגנון שלי (לדוגמה, אני לא לובשת בדים פרחוניים מסוימים, חולצות סגורות צווארון ומכנסי שלושת רבעי רחבים), אבל חלק אחר בהחלט מצא חן בעייני וידעתי שעם האביזרים הנכונים, אוכל לעבוד איתו. רב הפריטים שמדדתי היו מידה 4 (שהיא הגדולה בחנות, מידה 48 בערך) וחלקם היו טובים גם במידה 3. המחירים נעים בין 550-150 ₪ (ידעתם שאם תקישו alt + 0164 תקבלו את הסימן ₪? כן כן). רוצים לראות כמה מהבגדים שמדדתי? יאללה, בואו נראה.

שמלת 50% כותנה 50% פשתן
לצערי, היא גירדה לי את הנשמה. לא יודעת למה.

גופיה שחורה עם מפתח צווארון נחמד ווסט רך.

עוד שמלת 50% כותנה 50% פשתן
היא טיפה משונה מתחת לחזה, אבל כל כך נעימה שהייתי חייבת לקחת אותה.
דמיינו אותה עם שרשרת שרונה גדולה.

ג'ינס שממש לא מתאים לי (אבל מאד רך), גופיה נחמדה ועליונית שלקחתי.
אגב, מדדתי עליונית (מה עליונית? חולצה) דומה מאד ברזילי לפני זמן מה
אבל לא קניתי, למרות שגם היא היתה רכה להפליא. זו עולה כמעט שליש ממנה.

המכנסים האלה הם הפריט היקר בחנות, הגופיה אותה אחת ממקודם.
היא מחמיאה מאד, הגופיה הזו, אבל המכנסים - אפשר לכתוב שירים על 
כמה שהם לא לטעמי. אגב, יש להם מותן מגומי רחב, כמו מכנסי הריון, למי שאוהבת.

כל מיני חולצות. לקחתי את הכחולה.

המוכרת האדיבה, מירה, מנסה לסדר את הבלגן שעשיתי לה.
לי, כידוע, אין מודעות סביבתית בשנקל אבל יש לי אג'נדה שרונית מפותחת.


וזה מה שלבשתי לעבודה אתמול -
גרביים, חולצה וג'ינס - H&M
מגפיים - Evans (לונדון)
עגילים - מלאכת יד מאטסי

הוספתי כ-300 ש"ח ויצאתי עם שלל של שמלה (לליל הסדר, כמדומני) ושתי חולצות נחמדות לעבודה. המשורר לאו דוקא התכוון למה שאני מתכוונת לעשות בהן, אבל בחרתי בפריטים שאוכל להפוך לשלי. לדעתי זה הולם את התפיסה של החברה, השואפת להפוך את הבגדים לחלק אינטגרלי מסגנון החיים של הלובשת.

לסיכום -  בגדים במידות 38-48 במחירים בינוניים. סגנון רגוע ובוגר עם יציאות שמתאימות לכל סגנון ולכל גיל. יש גם הרבה חולצות וחצאיות שיתאימו לנשים דתיות. סניפים בכל רחבי הארץ. כרטיס המועדון נותן הנחות ומבצעים מיוחדים ואינו כרוך בתשלום. זה אולי לא הכי מתאים לפשיוניסטות, אבל זה ממש ממש מוצלח לנשים עם טעם סולידי יותר, ולחובבות ה-Layering בפרט.

מדד השרונה -

8 תגובות:

  1. את נראית מהמם עם השמלה האדומה! חבל שהיא לא היתה נוחה לך.

    השבמחק
  2. הי שררונה
    אני סמויה בדרך כלל אך קוראת בקביעות, והפעם חייבת להגיב שהבגדים שלבשת שם הכי מחמיאים לך מכל מה שראיתי אותך לבושה עד היום. הג'ינס בדיוק בפרופורציות הנכונות לך, והגופיות והעליוניו המתרחבות,והשמלה האדומה. וכן, גם המכנסיים שכתבת שאפשר לכתוב שירים על כמה הם לא לטעמך? לדעתי נראים עליך נהדר. אגב, דמיינתי את הבגדים האלה עם עקבים,לא דקים, נוחים כאלה רחבים,הם יעשו את העבודה נהדר. נהנית לקרוא אותך.בהצלחה שיהיה.

    השבמחק
  3. הי שרונה.
    השמלה האדומה מעולה עליך. ממש ברמה של להביא את התמונה לתופרת ולהגיד לה - כזה תעשי לי (אבל מבד שיהיה לך נוח כמובן).
    לגבי התלבושת הביתית עם הג'ינס והמגפיים - מעולה, בדיוק מתאים לפרופורציות שלך. משהו שם עובד מצויין.
    אגב אני מסכימה שהמכנסיים של החנות לא מתאימים - עושים לך "רגלים גזעיות".
    שבוע טוב וחג שמח!
    עדי.

    השבמחק
  4. היי שרונה,
    הופתעתי לטובה מהבגדים של cotton. מעולם לא נכנסתי לחנות שלהם, והבגדים מדהימים עליך! עשית לי חשק.
    רחלי צודקת, כי השמלה האדומה באמת מהממת עליך, אבל בגד מגרד זה לא נעים.
    אהבתי.

    השבמחק
  5. השמלה שהכי החמיאה לך לדעתי היא האדומה, הרבה יותר מכל השאר. אני אפילו הייתי מתפשרת על בד מגרד בשביל דבר כזה.

    השבמחק
  6. ילדים וילדות - בושו והכלמו! לקנות בגד מגרד בגלל שהוא נראה טוב? חובה עליכם לחזור ולקרוא את כל השבלוג מתחילתו.

    אני, אגב, באמת לא חושבת שזו היתה שמלה מוצלחת כל כך - הצווארון סגור מדי והנטיה של הכתפיות להכנס פנימה (טיפה כמו racer back) מגדילה את הכתפים הרחבות גם ככה שלי.

    השבמחק
  7. מצטרפת להילולה- השמלה האדומה נהדרת עלייך!
    את שאר הדברים פחות אהבתי.

    השבמחק
  8. הי שרונה,
    אני דווקא מסכימה איתך, לדעתי אם בגד מגרד אין טעם לקנות אותו כי ממילא לא תלבשי אותו יותר מפעם אחת, וגם בפעם הזאת תרצי למות וכולם יראו את זה עליך. עשיתי את הטעות הזאת כמה פעמים, ובסוף החכמתי והפסקתי.
    לגבי הבגדים - נראים אחלה, אבל אני אישית חושבת שהתלבושת שבאת איתה מהבית מחמיאה לך יותר מכל מה שמדדת שם.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים