יום שלישי, 18 בפברואר 2014

פשוט למדי


אתמול עסקה השמנוספירה המקומית בכתבה הזו בווינט, בה סופר על רשת אופנה חדשה מבית דפנה לוינסון בשם So Simple. הרשת, כך נכתב, מוכרת בגדים במידות 40-48 וחנותה הראשונה מתוך תריסר נפתחה לפני כשבוע בקניון עזריאלי. 

כשפניתי לדף הפייסבוק של הרשת לברר פרטים בנוגע לחנות ולשאול כמה שאלות, הודו לי על ההתעניינות וסיפרו לי בשמחה שיהיה אירוע השקה רשמי לבלוגריות בסוף מרץ. בינתיים הופניתי ליחצ של החברה לשם קבלת תשובות לשאלותיי. הודיתי להם מקרב לב והחלטתי לצאת למשימת ריגול נועזת במקום היחיד שגרוע יותר מעורף האויב, הוא קניון עזריאלי (בלעע). לבשתי שריון קשקשים ואת השפם המלאכותי הגדול ביותר שלי ונסעתי למקום השני השנוא עליי עלי אדמות (הראשון, אם אתם חייבים לדעת, הוא בית החולים מאיר בכפר סבא) כדי לבחון את החנות בעין בלתי מזויפת.

הדבר הראשון אליו שמתי לב הוא שאין שום מיתוג הנוגע למידות בחנות או מחוצה לה וזו החלטה עסקית נבונה בעייני. ראשית, כי אופנה במידות 40-48 היא למעשה אופנה לנשים רגילות לחלוטין ותיוגה כמיוחדת תפגע הן ברגשות השמנות (48 זה שמן? מה אני אמורה להרגיש במידה 54??) והן ברגשות הרזות (42 זה שמן? באיזה עולם מעוות אנחנו חיים??). אם החנות היתה מסומנת חיצונית כמיוחדת, המסר היה מיזוגני מאיזה כיוון שלא היינו מסתכלים על זה. פרט לכך, כולנו יודעים, ככל שלא נעים להודות בכך, שביגוד לנשים שמנות נתפס (מאחר וכזה הוא, היסטורית) כזקן, כבד ומיושן ואף אישה לא רוצה לקנות בגדים זקנים, כבדים ומיושנים (אפילו אם היא עצמה כזו ויודעת את זה).

החנות עצמה מוארת, בהירה ונעימה במידה חריגה לחנות ישראלית הפונה לקהל היעד השמנמן ומיד עם כניסתי הבחנתי שהבגדים השחורים תופסים בה פינה אחת בלבד. שאר החנות הכילה בגדים בצבעוניות רכה, טבעית ונעימה לעין שהזכירה לי מיד את קולקציית המידות הגדולות של מנגו בה עסקנו לא מזמן. ההשוואה למנגו מתבקשת בהרבה מובנים, אם חושבים על זה. המידות כמעט זהות, התמחור דומה וסגנון הבגדים דומה.

הבגדים עוצבו בידי מעצבים שחולצו מהריסות משמין לי וג'אמפ ומיוצרים (כך נאמר לי) בארץ, שזו תמיד נקודת זכות ברשתות ישראליות. לשמחתי, לא מצאתי בכל החנות סיב פוליאסטר אחד. פוליאסטר (אם איני מבלבלת שוב, בפעם המיליון, בין שמות הבדים) רודף אחרי השמנות הישראליות המסכנות מרשת לרשת, מאיים להציפן בים של זיעה ואומללות שאין גזרה ראויה לו מאוהל. הבדים כאן טבעיים יותר, דקים, רכים ונעימים וחסרים את הברק המוכר המאוס של בדי השמנות האופייניים בארץ. בנוסף, כמעט ולא תראו כאן את צבעי השמנות הקלאסיים  - טורקיז, כחול, פוקסיה ואדום.

עכשיו, אני מודה שציפיתי לצאת מהחנות עצבנית וממורמרת. הנחתי שיהיה לי קשה למצוא בגדים שמתאימים לי והייתי בטוחה שלא אמצא שם זוג מכנסים אחד שיעלה עליי. לשמחתי, טעיתי. יש לציין מרבית הבגדים שמדדתי היו במידה הגדולה ביותר שיש בחנות (4 בחלק מהבגדים ו-5 באחרים) ואני לובשת מידה 48 ביום טוב ו-50 ביום רע (במכנסים אני קונה לעתים גם 52, כי יש לי פער של מידה בין הירכיים למותן ואני קונה מכנסים שמתאימים לירכיים ומביאה אותם לתופרת להצרה, כפי שהקוראים הקבועים של השבלוג ודאי מדקלמים כבר מתוך שינה).

הערה מנהלתית לפני הצילומים, מאחר והגיחה לחנות היתה ספונטנית התמונות צולמו בסלולרי שלי. לכן כל אחת שווה רק 750 מילים, וגם זה במקרה הטוב. בחנות יש גם מספר מצומצם של שמלות וחצאיות שלא צילמתי, מפאת רגליים שעירות וגרבים לא תואמות (יום כביסה! משם הלכתי ישר ל-H&M לקנות גרביים) אבל הן לא הפורטה של החנות.


אני לובשת
ג'קט מידה 4 - 249 ₪
חולצת פלאנל רכה מידה 4 - (מחיר חסר)
מכנסים מידה 5 -179 ₪

כדי להיות מוצלחת הפלנלית הרכה צריכה להיות קצרה יותר או רחבה יותר (כלומר, במידה 5 במקום 4. אני לא יודעת אם קיימת כזו). הג'קט, שקיים גם בשחור, ממש נחמד והדבר היחיד שפוגם בכך הוא הסוגר ממתכת צבועה זהב, שמזקין ומכביד אותו. אבל לא נראה לי ששמים לב לזה בתמונה, כך שזו לא בעיה כזו גדולה.


אני לובשת
גופיה מידה 4 - 39 ₪
עליונית עם שולי שיפון מידה 4 - 229 ₪
מכנסים מידה 5 - 179 ₪

בעתיד יהיה מועדון שהצטרפות עליו תוזיל את המחירים. המחירים המוזלים כבר מסומנים על התוויות, אבל לא ידוע עדין מתי יפתח המועדון ומה יהיו תנאי ההצטרפות אליו. המחירים, בכל מקרה, שפויים עד בינוניים וללא ספק נמוכים משהיו במשמין לי.

אבל בלי התמרמרות אי אפשר, לכן אשאל את השאלה המתבקשת והיא למה נבחר לרשת שם לועזי? פחות ופחות חנויות עם שמות עבריים נפתחות בימים אלה וזה מתסכל אותי מאד. איזה ערך יש במראית עין של מותג זר כשאתם מקומיים? עברי דבר עברית אני אומרת.

שורה תחתונה - הוסיפו כמה ג'ינסים טובים ומידות עד 54 וקיבלתם רשת ישראלית על הכיפאק. בינתיים, מדובר בחנות מוצלחת למדי, במסגרת המגבלות הקיימות.

מדד השרונה

אני חיבת לציין לטובה את בתאל מנהלת החנות שעזרה לי והיתה אדיבה, יעילה וחביבה למרות שהפכתי לה את החנות ולא קניתי כלום. אני מקווה שכל המוכרות ברשת יהיו כמוה, כי רבות מאתנו יודעות שהמכה ה-11 של חנויות מידות גדולות היא המוכרות.

החנות נמצאת בקומה השניה של קניון עזריאלי, מול ארומה. אם אתם לובשות מידה 48-50 ומטה וזקוקות למכנסים צרים ומחמיאים או חולצה רכה, שווה לכן לבקר. כמו כן, שווה לכן ללחוץ על החברה להגדיל את טווח המידות כדי שיהיו לנו פה משהו שבאמת אפשר לעבוד איתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים