יום רביעי, 19 במרץ 2014

מתנה


כניצולת בועת הדוט קום, ומפוטרת מאי אלו סטרטאפים שקרסו כשלושה חודשים אחרי הקמתם, אני חשה עצמי מוסמכת לשפוט חברות הזנק חדשות. הרבה מחבריי עובדים בחברות שאני מעריכה את סיכויי ההצלחה שלהן בין אפס למינוס אינסוף, אבל חברה אחת שלי הקימה עם בעלה לפני כשנתיים חברה שאני מאמינה שתשנה את השוק בו היא פועלת ותהפוך אותם לאובר מיליונרים. נחיה ונראה.

רב הסטרטאפים, טכנולוגיים או לא, מקורם בתאוות בצע או פרסום. מעטים הסטרטאפים שמקורם בחלום. ואלה שמקורם בחלום, חלום על ביטוי עצמי או הבאת קצת טוב לעולם או ייעול תהליכים או הצלת חיים או חינוך לערכים, הם לרב אלה שמצליחים. ליתר דיוק, הם אלה שמצליחים אם הם חכמים מספיק לגייס לרשותם את המשאבים הנכונים, שהחשוב ביניהם הוא מנהל שיודע את העבודה ויש לו רגלים על הקרקע. לפעמים המנהל הזה יהיה בעל הרעיון ולפעמים עזר כנגדו. 

בסטרטאפ הלא טכנולוגי של יעל רגב, יעל היא המנהלת וגם החולמת. אני יודעת שיעל מתעבת את המונח חולמת כי בעיניה הוא מזלזל בערך העבודה הקשה שלה, ואלוהים יודע שהיא עובדת קשה מאד על מימוש המוצר שלה. אני לא מסכימה עם זה. לממש חלום בעולם האמיתי לא קשור לסוד ולאנרגיות חיוביות ולשאר קשקושים בקומקום של רוחניות להמונים בשנקל שכל כך רווחים היום. בעולם האמיתי מממשים חלומות בזיעה, בדיוק כמו שהטיפה לידיה מתהילה. 

יעל חלמה על מגזין בינלאומי שיבטא את כל הטוב שבה וישמח את קוראיו. מגזין שיהיה כמו מתנה לקוראים שלו, ולכן בחרה עבורו את השם Gift. המגזין עוסק באופנה, לייפסטייל, ראיונות מעוררי השראה ועוד וכל זה במעטפת אסתטית שכמותה לא נראתה בישראל או בכל מקום אחר בעבר. המגזין עשוי בחלקו במלאכת יד. לאחר ההדפסה עמלו יעל וחבורת הגמדים שלה להוסיף שלל הפתעות לדפיו. פה נופל עליך גשם של קונפטי, שם הפתעה מסתתרת מאחורי מסך גזור ביד ובעמוד אחר מעוטרת דוגמנית בסרט שיער תלת מימדי שהודבק ידנית. יעל חשבה על כל פרט, היא והצוות המצומצם שיצר איתה את העיתון עמל במשך חודשים על איורים יחודיים בצבעי מים, יצירת קשרים עם בלוגריות מוערכות בחו"ל ושיתופן בעבודה על המגזין ועוד. המוצר הסופי, שנחת על מפתני היום אחרי שחיכיתי לו בקוצר רוח זמן רב כל כך, הוא לא פחות מנפלא. יותר מכך, אני מוצאת עצמי נאלצת להשתמש באחד המונחים המאוסים עלי בשפה העברית כדי לתאר אותו. מונח שהפך כל כך זול וריק מתוכן בתרבות הישראלית הנוכחית שהוא שגור אצלי כביטוי גנאי באמצעותו אני לועגת לתכנים רדודים. אבל רוח המגזין של יעל מגלמת אותו במשמעותו האמיתי ונטולת הציניות - מקסים ומרגש. המגזין הזה מקסים בצורתו ותכניו ומרגש כי הוא תוצר של אהבה אמיתית ונפש כמהה ליופי ושמחה ורצון לחלוק אותם עם שאר האנושות.

אז כמי שתופסת עצמה כאחת שיודעת להעריך איזה סטרטאפ הולך להצליח ואיזה לא, הרשו לי לומר לכם - יעל רגב הולכת להצליח ובגדול. ואני אהיה מאושרת לעקוב אחריה ממסך המחשב שלי ולראות אותה חולקת עם העולם את המתנה שלה.

התמונות מדף הפייסבוק של Gift Magazine ומפה

זה האתר של המגזין וזה דף הפייסבוק שלו. ופה תוכלו לקנות אותו במחיר 25$ (86₪). הגליון שלי מחכה במכונית לסוף יום העבודה ובכוונתי להעביר את הערב בלקרוא ולדפדף בו. הולך להיות לי ערב נפלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים