יום רביעי, 11 במאי 2011

במעיינות הניצנוצאז'

ביום שישי השתתפתי באירוע בלוגרים מוצלח במיוחד במרכז המבקרים של מיכל נגרין.

ראשית, התכנסנו באזור התצוגה שכולל אביזרים מעוצבים מכל סוג ומין שהמשותף להם הוא ניצנוצאז'. ניצנוצאז' במידה מדהימה ממש, כזו שגרמה לי Sensory Overload מוחלט, עד כדי פעימות לב מואצות. לשמחתי, בדיוק בשלב הזה הוזמנו לאכול ארוחת בוקר טעימה של כריכים ועוגות.

 ארוחת הבוקר שהוגשה בבית הבובות

ארוחת הבוקר שהוגשה לנו

אחרי שניקינו יפה את הצלחות, קיבלנו סיור בנבכי המפעל של מיכל. מסתבר שהמפעל די גדול וכולל גם מחלקת אביזרי בית (וילונות, חרסינה וכולי) שלא ידעתי שקיימים. אני מאד נהניתי מהסיור מאחורי הקלעים של מחלקת ייצור האופנה. מסתבר שהגזרות המעוטרות והצבועות מודפסות במדפסות ענק על נייר טרנספר מיוחד וממנו מועברות לבדים בצבע אחיד, נגזרות ונתפרות ולסיום מועברות למחלקה המתקראת בעגה המקומית "קריסטול וניצנוץ", מחלקה שבה הייתי שמחה לגור אם היה אפשר. ממש תהליך מרתק (הקליקו על התמונה משמאל כדי לראות את שלביו השונים).

בנוסף, ראינו את השלבים השונים בהכנת התכשיטים המוכרים של המעצבת. הם משתמשים בשילובי צבעים קבועים, וניתן להזמין את הפריטים השונים בשילובי צבעים שונים מתוך הפלטה הזו. התכשיטים נמכרים ברחבי העולם, סיפור הצלחה גדול מאד - מימי הדוכן בנחלת בנימין ועד רשת חנויות בינלאומית.

אחרי כל זה, הכניסו אותנו לסטודיו של ז'ניה, בובנאית הבית, כדי שכל אחת מאתנו תוכל לעצב לעצמה בובות שי-שיי כעיניי רוחה. הרגשתי כמו בובנאית בחנות ממתקים. הכל היה מלא בחומרי יצירה מופלאים שלעולם לא אוכל להרשות לעצמי לרכוש בכמויות כאלה - סרטים, תחרות, נוצות, חרוזים, שרשראות קריסטלים ועוד ועוד ככל שהעין רואה. בשבילי זה היה גן עדן, ומיד צללתי פנימה כדי לעלות שעה מאוחר יותר ובידיי התפלצת הבאה, המתקראת חמוטל.

בקצה התלתל
של הבובה חמוטל
ישן לו בשקט, עולל

מאחר וראינו ועשינו המון, הכינותי עבורכם סרטון קצר שמתאר את מה שראיתי במקום. אבל לפני ההקרנה, שבלוג אופנה הוא זה ועליי לסכם נושא זה עבורכם. ובכן, השמלות של מיכל מגיעות עד מידה XXL (כשאמרתי למיכל כל הכבוד על כך, היא אמרה לי "הלא אני מעצבת לנשים אמיתיות"). המחירים מתחילים ממאות בודדות של שקלים לגופיה מודפסת ומטפסים מעלה מעלה לשמלות מורכבות ושמלות ערב. תתפלאו אולי לשמוע שבינות לבגדים המצועצעים שקולעים לטעמן של נשים מסוימות בלבד, יש גם שמלות חמודות להפליא שימצאו חן בעייני כל אישה, סולידית ככל שתהיה. אם אתן שמנמנות ומחפשות שמלה לאירוע, אני ממליצה להיכנס לחנות של מיכל ולמדוד את שמלות האורגנזה החלקות והארוכות שלה שמגיעות בסגלגל ושחור, הן מאד מחמיאות.

חצאיות במבצע, קיימות גם במידות גדולות (עד XXL)

שמלות לדוגמה, הרבה יותר מדי בשבילי

וזוהי יסמין, בתה של מיכל, העובדת ברשת (זה עסק משפחתי). פגשתי אותה באירוע קודם ולדעתי היא פצצה טוטלית. אני אוהבת את האופן בו היא לוקחת את הבגדים שאמה מעצבת והופכת אותם לשלה, במחי אביזר או נעל. נחמד לראות שבסיגנון מתאים, הבגדים החייכניים עד מתיקות עזה של מיכל יכולים להפוך לעוצמתיים כל כך (על גבול הגותי). אין ספק, הכישרון זורם בדם של המשפחה הזו.


לסיכום, אף כי הבגדים אינם לטעמי ברובם, התרשמתי עמוקות מתשומת הלב והאמנות המושקעים בתהליך היצירה כמו גם מכך שהכל מיוצר במלאכת יד בישראל. זה ללא ספק מבהיר את פשר המחירים הגבוהים של הפריטים. כולי קנאה במיכל על שהצליחה להפוך את האהבה שלה לעסק מצליח כל כך. כבובנאית ואמנית, אני מקנאה עמוקות בממלכת היצירה שהיא הקימה לעצמה וכפמיניסטית ואשת קריירה אני מצדיעה לה. כמו כן, נגרינאים יקרים, אם אתם רוצים בובנאית אורחת, אתם יודעים איפה למצוא אותי!

ועכשיו, הכינו את פופקורן הניצנוצאז' שלכם ויאללה סרטון.

תגובה 1:

  1. אני מאוד אוהבת את הבובה שלך, אחת היפות אם לא ה...
    :)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים