יום שבת, 23 בנובמבר 2013

אאוטסורסינג לאמא מרוקאית


לאחרונה שמעתי על שרות חדש ומענין - אתר בשם יאמי שמאגד מספר בשלנים ביתיים לשירות משלוח עד הבית של ארוחות ביתיות. ראיתי ראיון קצר בטלוויזיה עם מייסדת האתר, חן לב עמי, שתיארה את העסק ככזה שהוקם מתוך צורך אישי והמופעל רובו ככולו בידי נשים מקצועיות שנבחרו בקפידה לתפקידן בחברה. מאחר ואני אוהבת אוכל טעים ולקדם עסקים קטנים בכלל ועסקים נשיים בפרט, יצרתי קשר עם מפעילות האתר ושאלתי אם יהיו מעוניינים שאכתוב עליהם. לאחר דין ודברים שמחתי לשמוע שמחכה לי קופון להזמנה על סך 200₪ וחיכיתי למועד מתאים לנסות אותו. זה לא אחר לבוא, בדמות דלקת הגרון של המילניום שתקעה אותי בבית אומללה ונכאה לכמה ימים טובים בלי כח להזיז אצבע ועם תשוקה עזה למרק.

בכניסה לאתר יש לציין את עיר המגורים ואז מוצגים כל הבשלנים ששולחים אליה. אני בחרתי להזמין אוכל מהמטבח של איתי, כי מרק החרירה שלו נראה לי נהדר. בנוסף הזמנתי כרעי עוף בפלפל ורימונים עם פתיתים, ארטישוק וסלרי ממולאים בשר ואדממוס, שהוא חומוס מאדממה (פולי סויה). בחרתי יום ושעה למשלוח והלכתי להשתעל.

ממממ נולדתי לעדה הלא נכונה (צילום מהאתר)

למחרת הגיע שליח עם שקית נייר ובה קופסאות פלסטיק עטופות היטב בניילון ורשימת כל המנות שהזמנתי, לכמה זמן ניתן לשמור אותן במקרר והוראות חימום במיקרו ובבישול. איתי צירף גם קופסה קטנה עם דוגמאות של עוגיות שהיו מעולות וחוסלו תוך יומיים. מרק החרירה היה מעולה - מנחם, סמיך וחמצמץ ועשיר באטריות, בשר נימוח, גרגרי חומוס וירוקת טעימה. פשוט מושלם. ארבע המנות (שעלו 100₪) הספיקו בשפע לשלושה ימים. האדממוס היה טעים ורענן והגיע עם שמן סומסום ופולי אדממה לקישוט. 

כרעי העוף בפלפל ורימונים, לעומתם, היו חריפים במידה כמעט בלתי נסבלת עבורי. למרות זאת הם היו טעימים ונאבקתי לאכול אותם עם הפתיתים הטעימים והמבוצלים איתם הגיעו. חצאי הארטישוק והסלרי לא היו טעימים לי. הם היו יציקתיים מדי, פחות חמצמצים משציפיתי וכבדים לטעמי. לסיכום - נתתי לשירות ציון 8 מתוך 10 בסולם שרונה והתכוננתי לכתוב סקירה לשבלוג, אלא שאז התקשר אלי איתי הבשלן כדי לשאול איך נהניתי מהאוכל ולקבל פידבק. מאחר והיה ברור שהוא לא יודע שאני מתכוונת לכתוב ביקורת על החברה ושזה השרות שהוא נותן לכל הלקוחות שלו, ומאחר והוא ללא ספק רצה ביקורת כנה אמרתי לו שלא נהניתי מהממולאים ומכרעי העוף. הוא העריך שנשפכה לו פפריקה חריפה בכרעיים ואז שאל אותי כמה שאלות, הציע כמה הצעות ולבסוף ביקש את רשותי לשלוח לי מנות חלופיות בחינם כדי לפצות אותי מחד ולעזור לו לשפר את עצמו מאידך. ברב חסדי, הסכמתי.

וכך ביום שסיכמנו צץ איתי עצמו במשרד שלי עם שקית נייר חומה ובה מקצה שיפורים - כרעיים חדשים עם אורז ואיטריות, ממולאים חדשים במתכון חדש ועוד משהו לטעימה, סיגרים ממולאים בשר וכבד עוף עם טחינה ירוקה.

הפעם הכרעיים היו מושלמים. הם סיפקו לי שתי ארוחות צהרים נפלאות לעבודה, והיו טעימים כל כך שחיכיתי שכולם יגמרו לאכול ויחזרו לחדרם כדי שאוכל למצוץ את העצמות בלי קהל. גם הסיגרים היו משובחים והיוו ארוחת ערב מעולה עם הטחינה הטעימה. הממולאים, למרות שאיתי שינה את המתכון, עדין לא מצאו חן בעיני אבל בשלב זה של חיי באמת שכבר לא היה לי אכפת, הפכתי למעריצה.

הבשלנים של יאמי הם אנשים שרואים בבישול עסק לכל דבר ועוברים תהליך סינון קפדני שכולל ראיונות אישיים וטעימות. הבשלנים הם בעלי העסק ואחראים לבישול, האריזה והמשלוח. יאמי מחברים בין הבשלנים ללקוחות ומסייעים בבנית העסק, בנית התפריט, תימחור, קישור לספקים ותמיכה בשרות הלקוחות. מערכת יאמי כוללת המלצות ופידבקים על המזון והבשלנים, מציעה מבצעים ועסקאות מיוחדות ותומכת טכנית בלקוחות.

מאחר והחוויה שלי עם האתר חיובית כל כך, ביקשתי וקיבלתי פינוק לקוראים שלי - במהלך השבועיים הקרובים, בין 24.11.13 ל-8.12.2013 תקבלו 30₪ במתנה על כל הזמנה מעל 200₪ באתר בשימוש בקוד הקופון שרונה.

כדי לנצל את ההטבה, בחרו את הבשלן, המנות ומועד המשלוח ובעת סיום הרכישה, הקלידו שרונה בשדה קוד הקופון ולחצו על עדכון מחיר לפני סיום ההזמנה.


בנוסף, יאמי יוצאים בימים אלה במסע לגיוס בשלנים מעולים מכל רחבי הארץ וביקשו ממני להזמין בשלנים בעלי עסקים קטנים שרוצים להצטרף לקהילה שלהם ולקבל את השרותים העסקיים שהם נותנים ליצור עימם קשר. מכירים בשלן ביתי איכותי? חולמים על הקמת עסק ביתי ייחודי בתחום הבישול? זו הזדמנות מעולה ליצור לעצמכם עסק קטן בתמיכה מקצועית ולהתחיל ליצור לכם קהל לקוחות קבועים, שיהללו אתכם כמו שאני מהללת כעת את איתי. אם אתם מעוניינים, גשו לפה ומלאו את טופס ההרשמה והנשים המקסימות של יאמי יצרו אתכם קשר.

שיהיה לכם שבוע טוב ובתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים