יום ראשון, 15 ביוני 2014

עונות למי שלא ניזונות ממלפפונים ותכנית ההבראה שלי לרשת


כבר חודש כמעט שהיחצ של עונות מחזר אחריי שאבוא לפגישה עם המעצבת שלהם, טובית סגל גרובר, באחד מסניפי הרשת. מאחר וחשבתי שיהיה מגניב יותר להיות חולה פעמיים, הפגישה נדחתה שוב ושוב. בזמן הזה הספיקה היחצנית לעקוב אחרי הרשומה הזו ואחרי כמה דיונים עצבניים בנושא מרכולתה של הרשת אותה היא מייצגת בדף הפייסבוק של השבלוג ומילאה זמנה בקורבנות אדם ודקירת בובות וודו קטנות ושמנות בדמותי.

בשבוע שעבר הגענו סוף סוף, אני הווירוסים שלי, לסניף הדגל של הרשת בקניון איילון לפגישה עם טובית סגל גרובר, המעצבת הראשית של הרשת בשש השנים האחרונות. טובית, מסתבר, עבדה קודם בקסטרו ולבושה בדיוק כמו שהייתם רוצים שמעצבת למידות גדולות תתלבש - פשוט ויפה בטישרט לבנה וג'ינס צרים של הרשת.

בשל הרקע והסגנון שלה היא מנסה להפוך את עונות לקסטרו לשמנות מבחינת הסחורה ומבחינת המחירים, ותכלס הולך לה לא רע בכלל. רגע רגע רגע אתן צורחות עכשיו על המסך מה קסטרו מה? התחלקת על הטרללום שרונה? ובכן זהו שכן. מסתבר שבינות לבובות התצוגה מעוטרות האימה הסינתטית, הכניסה לחנות בה תמצאו את עצמכן ניצבות מול שני סטנדים ענקיים דמויי שוק בצלאל עם אוסף כביר של שמעטס סינתטיים באדום, כתום וטורקיז מעוטרות במיני קרושה ותחרות והמוכרות עטויות האוהלים והטייצים מסתתרים פריטי בייסיק מצוינים במחירים מצוינים. האיכות, מן הסתם בינונית, אבל זה הגיוני במחירים האלה אני מניחה. כמחצית מהדגמים מגיעים ממידה 42 עד מידה 54 ומחציתם מגיעים רק עד מידות קטנות יותר כנהוג ברשתות כאלה (למה? למה לעזאזל זה נהוג??).

בין הבגדים בחנות תמצאו ג'ינסים חלקים לחלוטין (בלי תפרים בולטים, בלי ניצנוצאז', בלי דרקוני תחרה סינית, סתם ג'ינס) במגוון גזרות, מכנסים רגילים מכותנה ופשתן, תחתונים (!) ופיג'מות (בקרוב יגיעו חליפות פיג'מה קצרות), טישרטים וגופיות סבא חלקים מכותנה במגוון צבעים מצומצם, מכנסי ברמודה ומכנסים קצרים (!!), חצאיות (לחרדיות ולחילוניות) ונעלים שמיוצרות במיוחד עבור הרשת. חוץ מזה תמצאו כל מיני אביזרי אופנה זולים למראה, שמלות מחרידות, ומגוון פרטי לבוש סינתטיים ומיוזעים למראה בדוגמאות שיקסמו לכל מכשפה. אבל יש מבחר גדול בהחלט של בגדים יפים ושימושיים.

הנה כמה דוגמאות בפינה לשיפוטכן. לתשומת לבכן, כל המחירים שציינתי הם לפני מבצעים והנחות.

שמנה לבנה
מכנסים ישרים מכותנה - 190₪
טוניקת גלביה מכותנה - 180₪
תיק זהב קלוע - 100₪


שמנה שדומה לנקניקיה
שמלת סטרפלס (יכולה לשמש גם כחצאית) - 300₪
נעלים - 100₪
קלאץ' מנומר 100₪


שמנה עם נקודות
גופית נקודות עם חוטים לא ברורים בגב 150₪
סקיני ג'ינס אפור - 300₪
כפכפים מוזהבים - 60₪

מקדימה הגופיה נראית סבבה אבל מאחור היא חושפת את החזיה
באופן מאד לא חינני. ממש לא בגד לנשים מלאות או שמנות.


שמנה רוקרית
 גופית סוסים - 130₪
ג'ינס שחור אדום - 300₪
תיק קלאץ' שחור - 100₪

זו הגופיה האהובה על טובית ולכן התבקשתי לדגמן אותה.


ובשינוי קטן, עם חצאית תחרה שחורה במקום הג'ינס - 280₪


שמנה שהבטיחה לקוראיה למדוד שמלת ערב
שמלת מעטפת עם חגורת ניצנוצאז' - 250₪

כאמור, הבטחתי לקוראים בדף הפייסבוק של השבלוג למדוד את אחת
השמלות השחורות שהופיעו בקומוניקט ה"פרימיום" ששיתפתי שם. אז נכון,
הגזרה שלה מחמיאה אבל הבד סינתטי ופושטי כל כך שהייתי מתביישת 
לצאת איתה מהבית, בטח ובטח לאירוע רשמי או רומנטי. יאמר לזכות טובית
שהיא מודעת היטב לבעיה בתחום שמלות הערב, שנראה שלא היא עיצבה.
היא אומרת שקו הפרימיום הזה יצא בשל מדי ולא היה צריך להגיע עדין לחנויות.


השמנה לים וחסל
שמלת גופיה - 280₪
תיק - 100₪
כפכפים מוזהבים - 60₪

השמלה הזאת נראתה אחלה על הקולב אבל חסרת טעם לחלוטין על הגוף.

שמנה ספורטיבית
גופית כותנה - 80₪
מכנסי דריי פיט - 150₪

בגדי הספורט שלהם לא מתאימים לי כי אני צריכה מכנסים קצרים, 
אחרת אני אמות מחום על המגרש, ועם כיסים. אבל יש לציין לחיוב את 
העובדה שהם מייצרים בגדי ספורט למידה גדולה. חבל שרק בשחור ואפור.


שמנה חלוצית קיצית
מכנסים קצרים מפשתן - 180₪
גופית סבא מכותנה - 40₪
נעלים - 100₪

מי שמכיר אותי יידע מיד שזו התלבושת האהובה עליי מאלה שצילמתי.


כנהוג בתחום, הציעו לי לקבל מספר פריטים במתנה ובחרתי לי את המכנסים הקצרים במידה 48 (בצילום למעלה אני לובשת מידה 50 שהיתה ענקית עליי), את הג'ינס האדום-שחור במידה 48 (למרות שטובית לחצה עליי לקחת 46 בהנחה שיתרחבו, אבל הם היו צמודים לי מדי בשוקיים) ואת שרשרת העלאק-דיור עם עלאק-פנינה שממש אהבתי. כמו כן קניתי שלישית תחתונים ב-60₪ כי אני חייבת לנסות אותם (טרם עשיתי זאת). ועכשיו, לשלב המסקנות.

סיכום שלב א: יש בעונות בגדי בייסיק על הכיפאק לשמנות, באיכות לא מדהימה אך מתקבלת על הדעת. זה כולל בגדים לצעירות (נערות בנות 17 ימצאו בהחלט בגדים נחמדים לבית הספר במידות 46-54) ונשים בטווח גילאים רחב. תראו לי עוד חנות ישראלית אחת שיש בה מגוון של מכנסים קצרים (לא ברמודה, קצרים) במידה 54 או תחתונים במידה הזו.

סיכום שלב ב': עונות הם המשווקים ואנשי המכירות הגרועים בתבל.

שמישהו יסביר לי למה הרשת היחידה בישראל שיש לה בגדים סבירים עד מידה 54 מחביאה אותם מאחורי הררים של שמעטס סינתטיים שזמנם עבר בראשית שנות התשעים. למה המוכרות כל כך עייפות, מבואסות תמידית למראה ולבושות כמו שאף שמנה שמכבדת את עצמה לא תרצה להתלבש. למה עיצוב החנויות זועק אבדו כל תקווה הו הבאים בשעררר. למה הכניסה לחנות נראית כמו דוכן בשוק לשמנות בנות שבעים. למה כל בובות התצוגה (הרזות) לובשות את הבגדים הכי סטראוטיפים ומכוערים שיש בחנות. למה מככבות בקטלוג שתי דוגמניות רזות. למה כל הפרסומים שלהם (ציבוריים וקומוניקטים לעיתונאים ובלוגרים כאחד) נראים כל כך מיושנים, סרי טעם ועבשים.

 זה הג'ינס המעוטר ניצנוצאז' היחיד שמצאתי בחנות, אז למה הוא מוצג על הבובה בכניסה??

לפניכם תכנית ההבראה שלי לעונות (הנה חסכתי להם כמה מאות אלפי שקלים, שווה שני זוגות מכנסים ושרשר דמוי דיור נכון? ברור שכן). השורה התחתונה שלי היא זו - לכו עד הסוף עם הקסטרו לשמנות שלכם. קברניטי עונות, הקשיבו כי אני מדברת אליכם:

אתם זקוקים בדחיפות למיתוג מחדש. רב הרשתות שממתגות את עצמן מחדש מנסות לצבוע את אותו תוכן עבשושי ולח תחת לוגו חדש ומנצנץ. במקרה שלכם אשכרה יש תוכן שאף אחד לא מודע אליו בגלל מגבלות הצורה. הנה הכינותי עבורכם תכנית בשמונה סעיפים.
  1. עיצוב מחדש של כל החנויות - עיצוב צעיר, חנויות גדולות ובהירות ולהצניע את צבעי ודגמי השמנות.
  2. חינוך מחדש של המוכרות - ראשית יש ללמד אותן איך מתלבשים כדי לשנות את המראה שלהן ואת הסטיילינג שהן עושות ללקוחות. וגייסו מוכרות צעירות, חמודות ושמנות לכל החנויות.
  3. דוגמניות חדשות - הקטלוג שלכם מביך אסתטית ויותר מזה, מעליב את קהל היעד שלכם. חפשו דוגמניות שמנות או לכל הפחות שמנמנות (המלצה שלי - תמצאו את לורה וולס ושלמו לה מה שצריך כדי שתסכים להצטלם בשבילכם) והקפידו להלביש אותן בבגדים החזקים שלכם (בייסיק, בייסיק, בייסיק). ותפסיקו כבר לשתף פעולה עם בלוגריות רזות, זה מביך אותן ואתכם. גם בובות תצוגה שמנמנמות לא יזיקו.
  4. גם לנערות מגיע - צרו מחלקה נפרדת לצעירות (15-25) עם בגדים זולים וטרנדיים יותר. תכל'ס, אתם כבר בחצי הדרך לשם. מתגו את זה (עונות, אביב, משהו).
  5. קו פרימיום - הוסיפו קו של בגדים ולערב במחירים ואיכות גבוהים יותר. וחלאס כבר עם השחור הסינתטי.
  6. נשי יותר - הרשת חייבת תגבור לבגדים הנשיים והרכים, כי אין לכם כאלה. הביאו לנו שמלות כותנה צרות מותניים ורחבות חצאית, תנו לנו חצאיות מתוקות באורכים שונים. מיכרו לנו בדים נוזלים בצבעים והדפסים רומנטיים.
  7. ספורט ובית - הפכו את דוגמיות בגדי הספורט והבית למחלקה נפרדת העומדת בפני עצמה. לשמנות בארץ אין איפה לקנות תחתונים, גרביונים, בגדי ים, גופיות ומכנסים קצרים רכים ופיג'מות. אני מבינה מטובית שקשה מאד לעצב חזיות, בסדר, לא צריך. אבל את כל השאר הרחיבו, גוונו והוסיפו עוד צבעים וגזרות. 
  8. (סעיף בונוס) לוגו חדש - שחור ואדום הם ה-צבעים הסטריאוטיפים של שמנות. עצבו לוגו חדש בצבעים נעימים יותר. 
אני חייבת להודות שהופתעתי מהביקור הזה בעונות. אבל היי, אם So Simple יכולים להפוך תוך עונה למשמין לי, למה שעונות לא יהפכו תוך עונה לקסטרו? עכשיו רק נותר לראות מה יוליד יום, האם יהיו שיפורים, האם הם יקחו את הפידבק של הלקוחות לתשומת ליבם ולא יסתפקו במראית עין של עניין והאם בעונה הבאה נראה שם שמלות שאשכרה יתחשק לנו ללבוש. בינתים, אם אתן מחפשות ג'ינס נורמליים או מכנסים קצרים חתיכיים, יש רשת שבה אשכרה תוכלו למדוד את הבגד לפני הקניה.

עדכון - דיון בנוגע לרשומה מתנהל גם כאן בדף הפייסבוק של השבלוג.

תגובה 1:

  1. הרגת! רק לא הבנתי דבר אחד.. אנחנו בעד ניצ'נוצ'ג על המכנס?

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים