יום שבת, 25 בספטמבר 2010

כללי הלבוש שרכשתי עם השנים

סוכות ירד עלינו, ואני תקועה בבית עם צלע מודלקת ומשועממת למוות. לא נותר לי אלא לבלוג עצמי לדעת, לכן החלטתי לחלוק אתכם את הכללים ללבוש מחמיא שרכשתי עם השנים. הם מתאימים לשמנות ורזות (וחלקם גם לגברים). רכשתי אותם ממגוון מקורות - אמא, תכניות טלויזיה (טים גאן, טא'ץ עליז, טריני וסוזנה ועוד), ספרים בנושא (אייזיק מזרחי, נינה גרסייה ועוד), מגזינים ובלוגים (רביד מנשה, סקינה וסטפני, המלבישה ועוד). אפילו למדתי טריק מלאישה לפני 400 שנה. היה כתוב שם שאישה אמיתית (!) יודעת מתי השיער שלה נראה הכי טוב - ביום החפיפה או ביום שאחריו. אני אישה אמיתית, כי השיער שלי נראה הכי טוב ביום שאחרי החפיפה.

טוב, מוכנים? קחו עט ומדפסת, ונתחיל. המטרה - להדגיש את הגזרה שלנו באופן החיובי ביותר שאפשר.
  1. כשאתם נראים טוב אתם מרגישים יותר טוב, זו עובדה. אופנה אינה שטחית כמו שמנסים לעשות אותה. כשאני רוצה לקבור את עצמי באדמה, אני משתדלת להתלבש יפה במיוחד וצבעוני במיוחד, כך אני הולכת זקוף יותר, מרגישה נוח יותר בעורי ואנשים מחמיאים לי (מסאז' נחמד לאגו). שמלה מחמיאה לא תחזיר את הגבר שלך או את אמא שלך או את העבודה שלך, אבל היא בהחלט עשויה להחזיר את החיוך לפנייך, לפחות לטווח הקצר (מה שמאפשר לתכנן ולפעול לטווח הרחוק יותר). מי שנותר לו ספק, מתבקש לקרוא את הספר הזה.
  2. Dress the Part - אל תתלבשי לראיון עבודה כמו לאירוע חברתי, ואל תתלבשי לראיון עבודה למשרת ניהול בחברת הייטק כמו שהיית מתלבשת למשרה דומה בבנק. התאימי את עצמך למקום והזמן אבל למען השם - אל תתחפשי למישהי שאת לא, כי זה יגרום לך להרגיש צבועה ונוקשה וסתם תרחמי על עצמך. במקום זה, התלבשי כפי שאת חולמת להראות בנסיבות אלה (לא, את לא חייבת שמלה של גוצ'י בשביל להרגיש כמו נסיכה, לזארה יש מספיק אלטרנטיבות וחיקויים שיעשו אותך מאושרת בעשירית המחיר).
  3. כדי ליצור אשלית אורך יש לחלק את הגוף לרצף של שלישים ולא לשני חצאים. פריטי לבוש שמסתיימים במיקום שונה מסוף שליש עשויים לגרום לך להראות שמנגוצה או גרוע מזה.

    מה לא לעשות
  4. המותן שלך נמצאת במקום הכי צר בגוף שלך, או בתחתית השליש הראשון. עשי איתה הכרה והדגישי אותה.
  5. זהירות מכללים שנכונים לכולם. לא כל השמנות נראות טוב עם מחשוף עמוק, לא כל שמנה צריכה להסתיר את הזרועות. אתרי את החוזקות והחולשות שלך וכך תדעי מה להדגיש ומה לטשטש. אני למשל נראית זקנה בעשר שנים כשאני לובשת צווארונים גבוהים וסגורים, אבל אישה עם חזה קטן יותר עשויה להראות אצילית כמו נסיכה עם צווארון כזה. למדי לעשות את המיטב עם מה שיש לך. טריני וסוזנה רוצות לעזור לך לזהות את מבנה הגוף שלך וללמד אותך איך עובדים איתו. בהצלחה.
  6. המפתח הוא לאזן את צללית הגוף. יש לך כתפיים רחבות ורגלים רזות? לבשי חצאיות בגזרת A או מכנסים מתרחבים למטה (ברוחב האגן שלך לכל הפחות). את כבדה בפלג הגוף התחתון ובעלת חזה קטן או כתפיים צרות? לכי על מחשוף סירה וחולצות עם שרוול תפוח. סתם דוגמה.

    יותר טוב
  7. לבנים טובים הם חובה. החזיה הנכונה תשיל ממך 5 ק"ג ותוסיף 5 ס"מ לבית החזה שלך. תחתונים שנראים טוב ביד לא בהכרח יראו טוב על הגוף. כדי שהחזיה והתחתונים לא ייראו מתחת לבגדים בהירים או שקופים הם חייבים להיות בצבע גוף.
  8. מעיל או ג'קט צריכים להסתיים בחלק הרחב של הירכיים שלך. הציצו פה, באתר של הסטייליסטית רביד מנשה, על מורן כדי לראות את עוצמת האפקט המרזה של עליונית פתוחה (עובד מעולה על גברים).
  9. אני מאמינה גדולה (מי אמר שמנה?) באביזרי אופנה בולטים על נשים שמנות, ובכלל. אם המטרה שלך היא להגיד "אני פה ואני בסדר גמור" אין דבר שיבהיר את זה יותר מאביזר (ענק, צעיף, עגילים, נעליים, תיק, מעיל) אמיץ, צבעוני ובטוב טעם. ואני אישית מעדיפה שיבהו בשרשרת הענקית שלי מאשר באוסף הסנטרים הענקי שלי. זהירות, אל תעמיסו!
  10. טיפ לקניות - הנסיון לימד אותי שכדאי ללכת לקנות בגדים עם הרבה סבלנות, זמן פנוי ובמראה מטופח ומוקפד ככל האפשר. אם את משוטטת בחנויות בגדים כשאת נראית במיטבך (לבוש, איפור, לבנים) תקבלי יחס הולם מהמוכרים בחנויות. עוד לא נתקלתי במוכר שיתעלם מלקוחה, יהיה מבנה גופה אשר יהיה, אם היא מקרינה נינוחות ובטחון עצמי (ו-if you can't make it, fake it). זה גם עשוי לחסוך לך קניות מתוך רחמים עצמיים ("כלום לא מחמיא לי ממילא, אז אני אקנה את הג'קט לייקרה בצבע פוקסיה עם כוכבים הזה").
  11. רזים או שמנים, אלגנטיים או היפסטרים, אתם חייבים תופר. כמעט בלתי אפשרי למצוא בגד שיתאים לכם באמת, גם אם אתם קונים בגדים יקרים מאד, ותופר טוב וקבוע שמכיר את הגוף והסגנון שלכם יהפוך כל "כמעט" ל"בדיוק". לי יש פער של יותר ממידה בין הירכיים והמותן, כך שכל המכנסים שקניתי בלונדון הגיעו מיד לתופרת הקבועה שלי (הלנה בקניון שבעת הכוכבים, אני ממליצה בחום). זה שווה כל אגורה, ואם יש לכם מכונת תפירה בבית - עוד יותר טוב. מכפלות, הצרת מותן, קיצוץ בד מיותר, כריתת שנצים - כל זה בגדר חובה כשאתם רוצים להראות במיטבכם (ותודה לרביד שהזכירה לי).
שכחתי משהו? רוצים להוסיף? הגיבו, למען השם ושתפו אותנו בחוויותיכם.

21 תגובות:

  1. עוד כלל חשוב: להקפיד על איכות הבד. לייקרה זולה מוסיפה 5 ק"ג ושני צמיגים לפחות גם לנשים רזות.

    השבמחק
  2. טיפים מעולים! תודה!

    השבמחק
  3. אני חייב לחזק את סעיף 8. כל כך נכון וכל כך עובד גם עבור גברים.

    השבמחק
  4. מסכימה מאוד עם כל מה שכתבת, ובמיוחד עם סעיף 6. מטרה חשובה נוספת היא לנסות להאריך את הגוף: יש הרבה נשים שלובשות חצאיות או מכנסיים שמסתיימים בדיוק בנקודה שגורמת לגוף שלהן להיראות קצר מכפי שהוא באמת.

    השבמחק
  5. שרונה יקירתי, אני חושקת במגפי אירגולר צ'וייס אבל לא מצליחה לשלוח לך הודעה, אז אני פונה אלייך כאן.

    דברי איתי,
    photofashionpassion@gmail.com

    שרונה

    השבמחק
  6. תודה, תודה!! הצלחת לארגן את כול הטיפים החשובים ביותר. אחרי שקוראים אותם קשה לצאת מהבית לא יפה

    השבמחק
  7. תודה לכולם!

    צודקת עדיגי, בד גרוע גם מתרכב לא טוב עם זיעה ואז אוי ואבוי..

    בן, את הטריק של הג'קט הפתוח למדתי מטאץ' עליז לסטרייט שיעיז, זה פשוט מופלא. גברים נראים נפלא ככה, וזה גם נורא שיקי לדעתי - בלייזר מעל ג'ינס.

    לובה - לזוועה קוראים "מכנסי שלושת רבעי". חשבתי לכתוב שאין איזה עלי אדמות שזה מחמיא לה, אבל יש פקידה בקופת החולים שנראית מצוין עם מכנסים כאלה. אני מנסה לשים אצבע על מה שמאפיין אותה ודי קשה לי - היא לא רזה במיוחד, גובהה ממוצע-נמוך. זה פשוט מחמיא לה. אז היא היחידה בעולם כנראה. אפילו ג'יזל נראית זוועה ככה.

    שרונה - כתבתי לך.

    השבמחק
  8. את מצחיקונת! מאז שהיכרתי את הבלוג שלך, אני מאוד מאוד נהנית ממך, שלא לדבר על זה שאני מרגישה בבית :-)
    יעל.
    רציתי גם לשאול מי אייר את היפהפיות בפוסט הזה?

    השבמחק
  9. תודה יעל, אנוכי המאיירת השמנמונת!

    השבמחק
  10. 7/8 - אורך מאוד בררן. קודם כל 7/8 בגזרת A זו זוועה שלא יכולה להתאים לאף אחת. עדיין מסתובבים ברחוב שרידים ארכיאולוגיים כאלו של דורית שדה ותאומותיה, עם הכיסים הגדולים והטלאים הפרחוניים ע"ג בד שחור או דמוי ג'ינס. בררר... עושה לי צמרמורת.
    7/8 בגזרה צרה - זה יכול להתאים לגוף מתאים. בעוונותי יש לי רגליים רזות וארוכות, וכל שנה יש לי 7/8 צמודים חדשים בצבע שחור. לגבי מה להתאים עם זה - כמה שפחות. עם טוניקות זה זוועה. החלק העליון צריך להיות צר ולא ארוך מידי.
    דוגמא מלפני כמה ימים - גופייה שחורה עם צווארון גולף ללא שרוולים, מסתיימת בחגורת "פטנט", נעלי פיפטואו שחורות עם עקב רוקי מצופה חבל. כמה צמידים גדולים. כל זה נתן מראה מחמיא מאוד.
    אה והפוסט מעולה!

    השבמחק
  11. חיכיתי לפוסט כזה, אבל לא הבנתי את עניין השלישים. בד"כ לובשים שני דברים, אז איך מחלקים לשלוש? אם החלק הראשון מסתיים במתניים, איפה מסתיים השני? בקיצור, אני צריכה תרשים ומספר דוגמאות. פליז?

    השבמחק
  12. הולד איט, ליידי. עולם ישן עד יסוד נחריבה? המעיל / ג'קט צריך להגיע עד החלק הרחב ביותר בירך? לא בדיוק בדיוק הפוך?

    השבמחק
  13. מגב שמוט נכפוף ג'קט!

    נדמה לי שכן, התבלבלתי? מה ההגיון לגמור אותו במקום צר, כמו למשל מותן? אני כמעט בטוחה שאני מצטטת את טים בדיוק, וזה די עובד עליי..

    השבמחק
  14. מעולה! אהבתי מאוד את הגישה שלך!

    זאת העצה שלי - אם זה לא מרגיש נעים על הגוף, לא משנה כמה זה יפה במראה, לא לקנות.
    ולהפך, לפעמים בגד שלא נראה יפה במראה ממבט ראשון נראה מצוין עלינו במציאות, לרוב נדע לפי איך שהוא מרגיש על הגוף.

    אה - ולעולם לא לקנות בגד שלא במידה שלנו, אפילו אם הוא במכירת חיסול היסטרית או חסר במידה הנכונה.

    וגם - אין שום סיבה לרכוש או ללבוש נעליים שאי אפשר ללכת בהם לפחות 200 מטר בלי להצטרך לנוח באמצע. לא, זה לא נראה טוב, אפילו אם זה יפה במראה, זה נראה מגוחך כשהולכים.

    ו(טוב, זה נכון רק בשבילי, אבל כל אחד שיתאים את החוק הזה לעצמו) צהוב זה צבע יפה מאוד, אבל לא לבגדים.

    השבמחק
  15. כיף לקרוא שרונ , ובכלל מעניין אצלך ככה בכלליות :))

    הטיפ שלי אחרי התבוננות פתוחה ומעמיקה בעשרות תכניות סטיילינג: לאאאאא להקשיב לטריני וסוזנה !! אחרי שבאמת , אבל באמת רציתי וניסיתי למצוא היגיון בדמות גורואיות אנגליות ואופנתיות שיעשו את חיי קלים , אני חייבת לציין שהן.. מכה !! תחת מעטה המגניבות והומור הקרש הבריטי הן פשוט דודות שנותנות עצות גרועות ואוהבות צבעים דוחים .. אולי באנגליה זה עובד , חוץ מטיפ הלבשי חזייה טובה הן לגמרי הזויות בעיני !!

    בנוסף ,מסכימה בטירוף עם טיפ הקרדיגן או הג'קט הפתוח !!! אחרי התבוננות מעמיקה בסטפני וסקינה , אין ספק בכלל שהעניין הזה מגביה , מקטין לאלללה חזה סורר ויוצר אשליית רזון מסוימת :) נדהמתי לראות את ההבדלים ,ממש נדהמתי ,כשבאותו פוסט הן הצטלמו עם העליונית ,וללא , וההבדל היה אדיר !!
    כן לעליונית !!

    השבמחק
  16. פוסט מעולה.
    תמצית מעשית לכל אחת ליישם כבר מחר בבוקר ולשפר את המראה.

    נראה לי שלפקידה בקופת חולים פשוט יש רגליים ארוכות (לעומת חלוקת השלישים) אחרת אין באמת הסבר מניח את הדעת להשרדות של מכנסי ברוגז.
    אני שוב חולקת עלייך בעניין אורך החולצה (נדמה לי שכתבתי לך גם בפורום). אני לא יודעת מה טים גאן אומר על זה אבל אני מתייחסת לגאומטריה פשוטה. קו רוחב (מכפלת) במקום הכי רחב (לדיוננו: תחת) מסמן אותו, מדגיש ומרחיב וברב הפעמים גם מקצר (כי הוא יוצר חלוקה לחצאים ולא לשלישים) .
    לכללי המפתח שלי אני מוסיפה:
    - הרכבת מלתחת בסיס טובה וקלאסית מאפשרת גמישות מירבית במלתחה בכל עונה ולאורך שנים. אלה הפריטים שאני ממליצה להשקיע בהם כסף טוב.
    - עשי היכרות עם תופר/ת טובים. אין חברת אופנה בעולם שמייצרת בגדים בדיוק עבורך (אולי רק אם את הבת של מר וגברת אינדיטקס) וכל אחת מאיתנו שונה. תיקונים בבגדים הם לפעמים הכרחיים ועושים את ההבדל כשאת רוצה להתלבש לתפקיד, כמו שכתבת.

    איזה כיף שציטטת מהאתר שלי!
    החלמה מהירה!

    השבמחק
  17. לעזעזל רביד, שכחתי את כלל התופר!!! זה קריטי, את צודקת, וגם מופיע ברשימות שהכנתי בלונדון לרשומה הזו, אני מאשימה את הצלע הרופפת שלי. מהר לתקן!

    בקשר לחלק הכי רחב של - אני מדברת על ג'קטים לא על חולצות. ג'קט פתוח מנסיוני נראה הכי טוב כשהוא נגמר (אצלי) בנקודה הכי רחבה של הירך, זאת כמובן בהנחה שיש לו מותנים צרים ולא כמו שמנסים לדחוף לנו בכמה חנויות - גזרה מלבנית כמו של גברים. אני אשים תמונה בהזדמנות.

    השבמחק
  18. אני חושבת שנקודת הסיום של מעיל/ג'קט תלויה, כמו כל דבר, במבנה. כשהירכיים רחבות, הגזרה של המעיל שבדרך כלל מתרחבת טיפה כלפי חוץ מטשטשת את קו המתאר המדויק - זו יכולה להיות הרגל שלך וזו יכולה להיות הגזרה של המעיל. ובכל מקרה, ירכיים רחבות זה לא משהו שאפשר וצריך להסתיר, אז טשטוש קל של קו המתאר זה מחמיא ומספיק בהחלט.

    למבנה מאוזן עם מותן צרה יחסית (X, שעון חול או כל אחד מהשמות היצירתיים האחרים שנתנו לזה), זה החיתוך הכי פחות מוצלח מאותה סיבה בדיוק - הוא מטשטש קו מתאר שדווקא רוצים להיצמד אליו. למבנה כזה עדיף מעיל קצר שנחתך בחלק העליון של הרגל (מספיק ארוך כדי להציג את הקימור של המותן, אבל לא הרבה מעבר), או קצת מעל הברך, כשיש למעיל הזדמנות ללוות את הקימור הבא, נגיד כמו במעיל הימני בתמונה הזאת: http://4.bp.blogspot.com/_7cT-N57JZYY/R4xFwFsFzeI/AAAAAAAAHq4/hZMGhqmSe5w/s400/serena-blue-coat.jpg
    החלק התחתון שלו לא בגזרת A, אלא טיפה נכנס פנימה ואז יוצא שוב (כמו במותן).

    השבמחק
  19. אכן טיפים מעולים!
    מסכימה במיוחד עם להראות טוב= להרגיש טוב, ולבנים טובים. לפעמים אני רואה בנות שלובשות מכנסיים צמודים שמתחתיהם רואים את קווי המתאר של התחתונים, זה פשוט הורס את כל הלוק, גם לכוסיות על!
    וסיפור קטן לגבי קניות כשאת לבושה בבגדים לא מחמיאים- יום אחד אחרי העבודה נכנסתי בצורה לא מתוכננת ל-nine west למדוד נעלי עקב. לבשתי טי-שירט מודפסת ומפוספסת בגווני צהוב ואפור (כן, זה מכוער כמו שזה נשמע, וזאת דוגמא מצוינת לכך שהכלל מקודם לא עובד הפוך- לא כל מה שנוח הוא גם יפה!). אז מדדתי את הנעליים והסתכלתי במראה וחשבתי לעצמי- מי זאת הבחורה חסרת הסגנון הזאת שחושבת שהיא ברמה של הנעליים האלו?! והייתי פשוט נבוכה. מאז אני לא לובשת את החולצה הזאת לשומקום... :)

    ואין לי תופרת טובה. אני צריכה לעבוד על העניין הזה באמת.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים