יום ראשון, 23 בפברואר 2014

מדריך השבלוג לאיפור ללא מתאפרות


אחת מבקשות הקוראים הנפוצות ביותר שקיבלתי היא לכתוב מדריך איפור. פעם אחרי פעם עניתי למבקשת אבל אני בקושי מתאפרת ונעניתי שזו בדיוק הסיבה שביקשו ממני.

אחרי שחשבתי על זה הגעתי למסקנה שיש בזה הגיון מסוים. מדריכי איפור מוצלחים לא חסרים, כמו בבלוג של מרינה היפה וטובת הטעם. גם יוטיוב עמוס במדריכי איפור, וכבר סיכמתי בעבר את החביבים עליי. אבל הרבה נשים שמתאפרות בקושי עד אף פעם עלולות להיבהל מהשפע הזה ולחשוב לעצמן, במידה רבה של צדק, שזה לא מתאים לא לאופיין ולא לאורח החיים שלהן והן ישמחו לקבל מדריך מינימליסטי לאיפור מינימלי. ואם אתם מחפשים מומחית לאיפור מינימלי, אין מתאימה ממני! אז למלאכה.

אני מתאפרת מעט מאד, אבל באופן קבוע. אם תראו אותי מחוץ לבית בלי איפור אני ככל הנראה בדרך לעשות פעילות גופנית כלשהי או חולה ובדרך לרופא או לקנות תרופות. מאחר ואני חיוורת אני מרגישה עירומה בלי סומק. כבר שנים אני תוהה אם הסיבה לכך היא הסומק עצמו או התחושה המעוררת של שפשוף המברשת בלחיים. אני משתדלת למרוח מסקרה מדי יום (אלא אם כן אני ממש עצלנית וחוזה שלא יהיה לי כח להסיר אותה בערב) או חולה או אומללה ואז עדיף להימנע מאיפור שעלול להימרח. פרט לכך, אני מורחת לפעמים צלליות, שמה מדי פעם קונסילר ולעתים ממש ממש רחוקות גם מייקאפ. ליציאות אני שמה דגש על העינים ונמנעת ככל האפשר מלמרוח על השפתיים משהו שאינו מרכך.

למרות שמחיר אינו ערובה לאיכות, אני נוהגת להימנע מאיפור זול מאד, אלא אם כן קיבלתי עליו הרבה המלצות. אני לא יודעת מה אתכן, אבל אני לא רוצה למרוח על העינים שלי חומרים מסין עם ריח של נפט (ותאמינו לי שיש כאלה). תמיד כדאי ללכת על חברה מוכרת או לחפש המלצות למוצר מסוים.

אם כל זה נשמע לכן הולם עבורכן, אתן מוזמנות להמשיך לקרוא. אין בכוונתי להמליץ על מוצרים כמו לפרט מה אני עושה איתם. אני כותבת את המדריך לפי סדר הפעולות שלי - קודם עינים, אחרי זה לחיים ובסוף (אם צריך) הסתרת פגמים בעור. אני מקווה שתהנו.

שלב ראשון - איפור עינים

הדבר הראשון שאני עושה כשאני ניגשת למראה להתאפר הוא לסרק את הגבות. הגבות שלי פרועות יחסית והפסקתי למרוט אותן לפני כמה שנים (אחרי שהגעתי למסקנה שזה כואב מדי ולא בא לי להמשיך עם זה) ויש הבדל גדול (לפחות אצלי) במראה הכללי אם הגבות מסורקות כולן לאותו הכיוון (כלפי חוץ ולמעלה) או נותרות או נאטורל אחרי שנת הלילה. כל מסרק גבות פשוט יתאים למטרה זו, ולרב הם די זולים.

מעגל ריסים הוא תוסף מועיל לאוסף האיפור. הוא מעגל את הריסים (הא הא!) וגורם לעין להראות פתוחה ועירנית יותר, שזה תמיד טוב. קודם מעגלים את הריסים ואז מורחים את המסקרה. איך מעגלים? מקרבים את המעגל לעין, סוגרים אותו על הריסים (ולא על העפעף כי זה טיפשי) ולוחצים לחיצה איטית וארוכה. רוצים אפקט מוגבר? חזרו פעם שניה על הפעולה. בפרט אם אתן ארוכות ריסים וממושקפות ורוצות להימנע ממריחת מסקרה על העדשות שלכן. האם אני משתמשת במעגל הריסים מדי יום? ברור שלא.

עכשיו מורחים את המסקרה. 

יש הרבה סוגי מסקרה. יש מסקרות מאריכות, מעבות, מעריכות ומעבות, למראה עכבישי, למראה דרמטי, למראה מלודרמטי ולמראה פסיכוטי. אני בעד רכישת שתי מסקרות - אחת שחורה מאד ודרמטית לערב ולימים שמתחשק לכן להראות כמו פאם פאטאל ואחת חומה ועדינה ליומיום. איך יודעים אם המסקרה עדינה או דרמטית? בעיקר לפי המברשת. למסקרה החומה בתמונה יש מברשת דקה וארוכה ולשחורה יש מברשת צפופה ושמנה. בנוסף, ככל שהמסקרה משוכללת ודרמטית יותר כך המרקם שלה יהיה מסיבי יותר ותוכלו לראות את זה על המברשת (למסקרה מאריכה, למשל, מוסיפים סיבים זעירים שנדבקים לריס ומאריכים אותו).

בתמונה - מסקרה שחורה ודרמטית Baby Doll של איב סאן לורן 
מסקרה חומה טלסקופיק של לוריאל
מעגל ריסים של שו אמורה

לפעמים אני מורחת גם צללית. במדריכי איפור פופולריים תראו שילובי צבעים מתוחכמים שנמרחים על גבי העפעף ליצירת מגוון מראות מתוחכמים, מדורגים ומוצללים שמגדילים או מקטינים את העין לפי הצורך. אני נוהגת להשתמש בשתי צלליות לכל היותר - צבע בסיס בהיר יחסית שאני מורחת על כל העפעף ומטשטשת היטב בקפל העליון של העין באמצעות העברת מברשת צללית נקיה (יחסית) שוב ושוב מצד לצד עד שגבולות הצבע מטשטשים יפה לתוך העור. אם אני רוצה ליצור מראה מעושן או להעמיק את העין אני מוסיפה צבע כהה יותר בשליש החיצוני של הקפל ומטשטשת אותו באותו האופן, כדי ליצור הצללה.

אפשרות נוספת לשימוש בצלליות היא במקום אייליינר - בוחרים צבע יפה וכהה יחסית ומורחים אותו עם מברשת איילינר בצמוד לקו הריסים. אני מעבה את המריחה בשליש החיצוני של העין שם הריסים ארוכים יותר. את הקו שיצרתם אפשר לטשטש עם מברשת נקיה למראה עדין יותר או להשאיר חד, לבחירתכן.

אם אתן משתמשות בצללית, סדר הפעולות יהיה - סירוק גבות, מעגל ריסים, צללית ואז מסקרה.

פתרון מוצלח לאיפור ללא מתאפרות הוא לקנות פלטה טובה של צבעים בסיסיים. פלטה כזו תכלול שחור כלשהו, חומים כהים ובהירים בגימור מאט ו\או פנינה מבריק וכמה צבעים משלימים נחמדים ממשפחת השמפניה, לבן זוהר להדגשות (הרבה נשים אוהבות לשים נקודה קטנה של צבע בהיר ומבריק בפינה הפנימית של העין) סגלגלים-אפורים-חומים (יענו Taupe) ואפורים. צבעים בהירים ובוהקים כמו ירוק, תכלת וכולי טובים בעיקר לבובולינות מזדקנות או ילדות. אפשר להפיק מהן מראה יפה גם בגילאי 25-45 אבל זה למדריך אחר, כי זה מתארך גם ככה. בקיצור - רוצים אחת? קנו לכן בכיף, אבל השתמשו בה במתינות ולעולם לא על כל העפעף או ירחם השם, החוצה ממנו.

אגב, צללית חומה מאט בהירה יכולה לשמש גם להדגשת הגבות, אם אתן חשות דחף פתאומי לעשות זאת.
בתמונה - הפלטה המהוללת Naked 3 של אורבן דיקיי, 
היא יקרה אבל יש לה ולקודמותיה הרבה חיקויים בשוק

מברשות למריחת צללית - אחת שמנמנה ודחוסה יחסית שמעולה להנחת
צללית ולטשטושה (זכרו להשתמש במברשת נקיה לטשטוש)
אחת זוויתית, דקה ומוצקה למריחת איילינר ואיפור גבות

בתמונה - חיקוי מוצלח וזול של Naked 1 המפורסמת, 
הוא Heaven and  Earth של MUA 
אם קיבלתן עם הצללית שקניתן ספוגיות להנחת צללית, כמו במקרה הזה, 
אל תשתמשו בהן הן יוצרות כתמים על העפעף ואי אפשר לטשטש איתן כלום

בנוסף לצלליות אבקה דחוסות, יש גם צלליות קרמיות. היתרון בהן הוא שניתן למרוח אותן עם האצבע אם רוצים. אישית, אני מעדיפה להניח אותן על העפעף עם האצבע ולטשטש עם מברשת צלליות.

מאחר ולא מתאפרות נמנעות משימוש בפריימר (חומר שמורחים על העור לפני האיפור כדי לגרום לו להראות טוב יותר ולשרוד על העור במצבו המקורי יותר זמן) הנה קומבינה לפריימר לצלליות - פיינט פוט בגוון Painterly של מאק משמש כפריימר עינים שיגרום לצלליות שלכן להחזיק מעמד יותר מחד ולצבע שלהן להיות עמוק ודומה יותר לזה שבאריזה מאידך. אפשר למרוח אותו עם האצבע. השימוש, כמובן, אינו חובה.


צללית קרם של שאנל ופיינטרלי של מאק
ומברשת להנחת צלליות לטשטוש ומריחה

ועכשיו תוספת למתקדמות בדמות איילינר. אני כמעט אף פעם לא מורחת אותו כי אין לי זמן וסבלנות לזה בבוקר (וחבל, כי איילינר נראה סבבה עם השיער הקצר שלי). אני ממליצה להתחיל עם איילינר ג'ל ולקנות עבורו אחת משתי מברשות - או מברשת גבות זויתית או מברשת דקה ודחוסה. מאחר ואני אוהבת ליצור זוית חתולית בחלק החיצוני של העין, אני הולכת לרב על המברשת הזוויתית איתה זה יותר נוח לי, אבל זה ענין של העדפה אישית.

איך מורחים איילינר? טובלים את המברשת בג'ל (לא להעמיס יותר מדי) ומתחילים ללוות את קו הריסים לאורך כל העין ומעבים את הקו לקראת הזוית החיצונית ליצירת מראה חתולי. המדריך הזה יסביר לכן איך לעשות את זה ויש גם את השיטה אותה תארתי פה. טיפ למתקשות - כדאי להניח מראה בזוית נמוכה לפנים שלכן, כך שתסתכלו מטה תוך כדי מריחת האיילינר ולא ישירות למראה שמולכן, זה יקל על תהליך המריחה. אחרי שגומרים מורחים את המסקרה.

איילינר ג'ל של מאק ומברשת 209 דקה ו-263 זויתית (שטובה גם לגבות)

סדר הפעולות למתקדמות הוא - סירוק גבות, מעגל ריסים, צללית, איילינר ובסוף מסקרה.

מרחתן משהו? לא נורא! בשביל זה המציאו את המקלון אוזנים טבול בטיפל'ה מסיר איפור. אם תהיו עדינות לא תצטרכו אפילו להתחיל מהתחלה, פשוט תורידו את השמיר והכל שב על מקומו בשלום.

שלב שני - איפור לחיים

כפי שכתבתי במבוא, אני מרגישה עירומה אם אני יוצאת מהבית ללא סומק. ההעדפה שלי היא תמיד לסומק בעל גוון טבעי (כמה שיותר דומה לגוון סמוק אמיתי של שרונות). מסתבר, שגוון סמוק טבעי אינו ורוד או אדום, אלא ורוד-בייז'י או ורוד-חום. הצבע המושלם בשבילי ליום יום הוא Blush Baby של מאק. הגוון שלו טבעי מאד והוא מחמיא במידה נהדרת. כפי שרואים בתמונה, אני משתמשת בו לעתים קרובות מאד. סומק אבקתי אני נוהגת למרוח עם מברשת סומק או ברונזר זוויתית, כמו זו של ג'יג'י שרואים בתמונה. טובלים את המברשת בעדינות בסומק, מנערים אותה ומורחים בזהירות (עדיף להוסיף צבע אחר כך מאשר למרוח יותר מדי) על תפוחי הלחיים (זהירות, שלא תראו כמו בובה) ומטשטשים כלפי מעלה על העצמות שמתחת לארובת העין, או בקיצור - מורחים את הסומק במקומות הטבעיים לסומק, שהם אלה שבולטים בלחיים ובהם השמש פוגעת באופן טבעי.

לכל אחת יש צבעים שמתאימים לה וכאלה שנראים עליה נורא. אני אוהבת גוונים ורדרדים חומים כשקר וגוונים שנוטים לאפרסק כשחם ואני שזופה ומנומשת יותר.

זכרו שאם אתן מנסות איפור בחנות, כדאי לצאת עם מראה החוצה, כי התאורה בחנות תמיד מעוותת את הצבע האמיתי.
בתמונה - Blush Baby של מאק ופלטת Deconstructed Orgasm של נארס
שכוללת את הסומק המפורסם אורגזם ומוסיפה אליו את שלושת מרכיביו בנפרד

בנוסף לסמקי האבקה הוותיקים, יש גם סמקי קרם שמתאימים למריחה עם האצבע. טובלים את האצבע בסומק (שוב, לא חזק מדי, כדי להמנע מיצירת כתמים מגוחכים על העור) ומניחים נקודות על עצמות הלחיים מתחת לחצי הפנימי של העין או על תפוח הלחי (אני שונאת את המונח הזה), לפי העדפתכן. הסומק נמס במגע עם חום העור לכן מתחילים לטשטש אותו עם האצבעות בתנועה מעגלית עד ליצירת מראה יפה ועדין על הלחי. אפשר כמובן להוסיף עוד צבע אם צריך. ניתן גם להשתמש במברשת דואל פייבר (עם סיבים סינטטים וטבעיים) למריחת הסומק ואז יש להשתמש בתנועות מעגליות ונמרצות, כדי להמיס את החומר ולמזג אותו יפה בעור הלחיים.

בתמונה  - Stippling Brush של Real Techniques וצלליות קרם של סטילה, שהן החביבות עליי
ומתאימות גם למריחה על השפתיים, לא שאני עושה את זה אי פעם

שלב אחרון - הסתרת פגמים בעור

אני לא אוהבת למרוח מייקאפ. לטעמי, אם אין פגמים בעור אין בו צורך ואם יש פגמים בעור (דוגמת נקבוביות פתוחות) הוא רק מדגיש אותן. אז אני משתמשת בו פעם במאתיים שנה ליציאה חגיגית או לצילומים. קונסילר, לעומת זאת, טוב שיש. קונסילר מזכיר מייקאפ בצבע שלו אבל הוא מיועד להסתרת פגמים בולטים בעור כמו עיגולים שחורים מתחת לעינים או פצעונים ואדמומיות.

הקונסילר צריך להיות בצבע של העור וגם פה צריך לצאת מהחנות לאור טבעי כדי לבדוק אם הוא באמת נבלע בעור ונעלם בו. אפשר להניח אותו על הפגם עם האצבע או עם מברשת קטנה ודחוסה כלשהי ואז לטשטש את הגבולות כדי ליצור מראה אחיד עם העור.


בתמונה - קוסנילר Double Wear של אסתי לאודר ומברשת P82 של סיגמה
גם מברשת 209 של מאק (ראו למעלה) מתאימה להנחת קונסילר על פגמים קטנים, אם היא נקיה מצבע

אם אתן נמנעות ממייקאפ, כמוני, סדר הפעולות פה (עינים, לחיים, פגמים) יתאים לכן. את העינים, אגב, מאפרים בהתחלה כי זה עשוי ללכלך את הפנים ואז ניקוי הלכלוך יהרוס את האיפור הקיים. אז קודם עינים, אחר כך מנקים מה שצריך אם צריך, ואז ממשיכים הלאה. אם אתן כן שמות מייקאפ, סדר הפעולות יהיה - מייקאפ, עינים, לחיים, קונסילר.

נספח א - הסרת איפור וניקוי מברשות

כל דיכפית יודעת לדקלם שחשוב להסיר את האיפור לפני השינה. לצורך כך המציא אלוהים את מסיר האיפור של ביודרמה. מסיר איפור זה נטול כל זכר לשמנוניות, מתאים לעור רגיש ועושה את העבודה מצוין.
 

את מברשות האיפור שלי אני מנקה פעם ב (אבל מן הראוי לנקות לעתים קרובות) עם מנקה המברשות של מאק, שאת אופן השימוש שלי בו תארתי ברשומה הזו. אם אין לכן חשק לקנות מנקה מברשות, אפשר לחפוף אותן כי שהייתן חופפות את שערכן. חשוב לזכור להניח מברשות לייבוש בשכיבה ולעולם לא בעמידה, כדי לא להמיס את הדבק שמחזיק את השערות במקומן.


בתמונה - מנקה מברשות של מאק והמברשות בהן דנו ברשומה זו 

נספח ב - מה יש לי בתיק האיפור

לא תמיד יש לי מקום בתיק לתיק איפור, אבל לרב אני לוקחת אותו איתי לעבודה למקרה שארצה לרענן את האיפור לפני שאמשיך משם למפגש זה או אחר. וזה מה שיש בו:
  • מסקרה גמדית שחורה מאריכה של בנפיט They're Real
  • סומק אורגזם ומברשת קבוקי * קטנה ודחוסה להנחה וטשטוש
  • שפתון ורוד מאד של ליים קריים לפעם בארבע מאות שנים שנחה עליי הרוח למרוח אחד
  • קונסילר של Collection 2000
  • מברשת מסקרה חד פעמית שמשמשת אותי לסירוק הגבות
  • ביויוט אלקסיר של קודאלי לרענון 
  • עפרון איילינר שחור קטן (למריחה בקו הדמעות התחתון או לשימוש כאיילינר)
* מברשת גדולה ודחוסה לאיפור שטחים גדולים, כמו אלה ששימשו את שחקני הקבוקי ביפן למריחת הצבע הלבן על פניהם

הדברים האלה מכסים את כל מה שדנו בו ברשומה זו (פרט לעפרון העינים והשפריץ של קודאלי, שהם באמת לא חיוניים) ומספיקים ליצירת מראה חמוד ו\או סקסי לפי הצורך בחמש דקות. בנוסף, יש לי בתיק האיפור מיכל עם בושם ופצירה, לסגירת פינות טיפוחית בעת הצורך.

זהו. יחסית למדריך איפור ללא מתאפרות שנכתב בידי לא מתאפרת, זו רשומה ארוכה כמו הגלות. שוין, לפחות תראו חמודות במיוחד בגלות - רעננות ומלאות חיוניות מחד ולא מחופשות למישהי שאתן לא מאידך. אם כבר להיות בגלות, אני אומרת, לפחות נרגיש טוב בעור שלנו נכון?

אם יש לכן שאלות או הערות אתן מוזמנות לכתוב אותן כאן ואני אשתדל לענות.

9 תגובות:

  1. רשומה מעולה!

    אצלי הפריט האיפורי מספר אחת הוא שפתון או ליפגלוס. אני חושבת שזה הפריט שיש לו הכי הרבה "כוח איפורי" - אפשר לשים רק שפתון, בלי שום פריט איפור אחר, ועדיין להיראות מאופרת (בעדינות אם זה שפתון בגוון עדין, ובדרמטיות אם זה שפתון בגוון דרמטי).

    הבעיה היחידה בשפתונים/ליפגלוסים היא שבדרך כלל תופס הכלל - ככל שזה יותר נעים על השפתיים, זה יורד יותר מהר. השפתיים שלי יבשות מאוד ואני לא מסוגלת להשתמש בשפתון בכלל, וגם לא כל הגליפלוסים נעימים, חלקם דביקים ופיכס.

    אחרי שניסיתי אינספור סוגים, מצאתי שניים זולים ואשכרה נעימים על השפתיים - Crystallic Pure Shine Gloss של Jade (כן כן, ג'ייד הפושטים מהסופרפארם), ו-Jelly Balm של לוריאל.

    השבמחק
  2. אחלה רשומה!

    כמה הערות:

    1. מעגל ריסים. בתור הבעלים הגאים של ריסים ישרים להכעיס, מצאתי שדווקא מקבץ של לחיצות קצרות (ושחרור ביניהן) נותן תוצאה הרבה יותר פקוחה ומעוגלת, שגם נשארת הרבה יותר זמן מלחיצה ממושכת אחת.
    אה! ונורא חשוב לקנות מעגל מוצלח ולא בשקל וחצי, כי הם לא יעשו את העבודה גם עם טכניקה מדוייקת.

    2. קונסילר. צריך להיות בגוון העור, אבל יכול להיות בתת גוון שונה. לי יש כהויות סגולות מתחת לעיניים, אבל העור שלי לא סגול. לכן קונסילר בגוון שלי נותן תוצאה אפרפרה, אבל תת גוון צהוב (אני יותר ורודה) נותן תוצאה מדוייקת יותר. בכל מקרה כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע כשמתאימים גוון לראשונה (אני בעד MAC, יש להם גם סדנאות במחירים כדאיים, אבל עוד יחשבו שאני מקבלת מהם אחוזים אז לא אמליץ מפורשות).

    3. מייקאפ - שוב, מי שיש לה אדמומיות בעור, פיגמנטציה קלה או תת גוון לא אחיד דווקא כן תרוויח בעיני ממייקאפ או קרם לחות עם גוון. אפשר למרוח עם האצבעות. למי שיש לה סומק טבעי מאוד נוכח, למשל, והיא רוצה לטשטש, כדאי להתחיל עם מייקאפ קליל.
    אבל אני מאוד מסכימה איתך שמייקאפ לא מתאים גורם יותר נזק מתועלת, ושנסיון לכסות פגמים לרוב גורם להבלטתם.

    4. פודרה. במיוחד למי שסובלת מעור פנים מבריק או שומני, וזקוקה לספיחת השומן הזה, פודרה יכולה להועיל. יש פודרה עם גוון שיכולה גם לסייע באיחוד גוון העור, והיא לא כבדה כמו מוצר נוזלי או מוצק. גם לוקח שניה ורבע להניח אותה, עם מברשת גדולה ואוורירית.

    מעולה שיש גם מדריכים ללא מתאפרות ולא רק מדריכים ל"איפור טבעי" שלוקחים חצי שעה וכוללים 43 מוצרים :)

    השבמחק
  3. תודה אוכמנית!

    אני פשוט לא סובלת את התחושה של משהו מרוח לי על השפתים ולרב ליפסטיקים נורא מייבשים אותי וגלוסים הם דביקים.

    פעם היתה ללוקסיטאן חמאת שייה עם צבע שאהבתי, אבל כבר שנים שאין אותה. את הג'לי באלם נדמה לי שיש לי וזה אכן נעים יחסית.

    השבמחק
  4. בגלל המזג אוויר נורא מפריע לי לשים מסקרה, ובלי מסקרה אני נראית כאילו אין לי ריסים (כי הם חצי שקופים).

    לפופה יש קונסילרים בצבעים
    אחד מהם הירוק מוריד אדמומיות וגורם להתכווצות של נקבוביות פעורות (לא לנצח סתם אשליה אופטית) וככה ששמים מייקאפ מעל זה, העור נראה חלק יותר.

    השבמחק
  5. הפוסט הזה גרם לי להרגיש טוב במיוחד עם עצמי, כי הפלטה המהוללת של MUA נמצאת ברשותי (ונקנתה ממש במקרה, באיזו גיחה לגלזגו). אמנם שלי היא לא חיקוי מושלם ל-NAKED, כי יש בה גם איזה נייבי-כרומי-מושחר ועוד כמה גוונים של בחורות מגניבות, אבל בסך הכל היא פשוט מצוינת - צבעים יפים ורוויים ואיזון טוב בין מבריקים למאטים.

    חוץ מזה, אחרי כמה שנים שבהן ניסיתי להיות "מתאפרת אמיתית" (ואף פעם לא היה לי באמת זמן, מה גם שהתוצר הסופי אף פעם לא היה ממש לרוחי), הבנתי שמה שנראה עליי הכי טוב הוא מה שהגדרת כ"איפור ללא מתאפרות".

    השבמחק
  6. איפור ללא מתאפרות הוא אחלה, להבדיל מאיפור שנראה כאילו לא התאפרת שלוקח עשרים דקות ותשומת לב של אמן יצירה בגפרורים (שאין לי לא היתה ולא תהיה).

    היום למשל קמתי עם כאב ראש על הכיפאק. כתוצאה מזה ויתרתי על המסקרה (כי בשלב כלשהו בטח ארצה לשטוף פנים ונגמר הלי המסקרה העמידה במים, וגם כי העינים שלי דומעות קצת) והלכתי רק על הסומק של מאק. זה לקח חצי דקה בדיוק פלוס חמש שניות להשפרצת בושם.

    השבמחק
  7. אגיב כמישהי שמתאפרת אך תמיד תמיד מנסה לקצץ בדברים כדי לחסוך זמן. הטיפים שלי:
    *לפני האיפור- טיפוח. שגרת טיפוח נכונה תאפשר להשתמש בפחות איפור ולהראות טוב יותר.
    *התאמני על מוצר/ איזור אחד בכל פעם. כשתשלטי בהנחה שלו, הוסיפי לשגרת הבוקר את המוצר הבא, וכן הלאה.
    *חשבי- מה הכי חשוב לך? מהם כמה המוצרים שיקפיצו לך את הלוק? למשל- מישהי לבנה וחיוורת מאוד- סומק וליפסטיק. שיער (ריסים וגבות) בהיר מאוד- עפרון גבות ומסקרה. אדמומיות- קונסילר ומייקאפ. שוב- אזור אזור.
    *דפי בלוט (דולר לחבילה באיביי) לספיחת שומנים, ליפסטיק שאפשר למרוח גם כסומק עם האצבע ועפרון ניוד למריחה בתוך קו המים- 3 מוצרים שתוך 30 שניות יקפיצו לך את הלוק ויטשטשו היטב יום עבודה מלא...
    *תהני! איפור, בדיוק כמו אופנה, זה כיף :-)

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים