יום שלישי, 4 בינואר 2011

מי לובשת את המכנסים בבית?

התשובה, אני מקווה, היא שכל קוראותיי לובשות את המכנסיים בבית כי לצאת מהבית בלי מכנסיים וללבוש אותן באוטובוס או במשרד זה לא רק מביך, זה ממש פלילי.

בכל מקרה, התבקשתי כמה וכמה פעמים לכתוב על מכנסים וזאת אעשה מיד. השאלה - איך ואיפה קונים מכנסים במידות גדולות (נאמר, 46 ומעלה). התשובות - להלן בצירוף דוגמאות.

חשוב לאזן את הגוף - יש ליצור איזון בין פלג הגוף העליון והתחתון. אם יש לך כתפיים רחבות לכי עם מכנסיים שיורדים ישר מהחלק הרחב של ירכיך, או מתרחבים למטה. לי יש כתפיים רחבות ואני אוהבת ללבוש מכנסים צמודים, לכן אני משתדלת לאזן אותם עם נעל מגושמת כדי שהמראה הכולל מלמעלה עד למטה יראה מאוזן (אני יודעת שהרבה נשים אוהבות נעלים שגורמות לרגל להראות קטנה, אבל אני חושבת שאני אראה מגוחך בגודלי עם רגל עדינה וקטנטנה).

ככה טוב.

יש לכן ירכיים רחבות? אתן לא רוצות להרחיב אותן עוד יותר, אז השמרו מכיסים! שלא תראו כמו חמוס במכנסי השבת שלו.

נישט גוד.

בניגוד למה שרבים חושבים, סקיני יכול להתאים לנשים מלאות שיש להן רגליים ארוכות. אל תלבשו אותו עם חולצה ענקית, כי זה יצור אשליה של רגלי גפרור (זכרו, אם רק חלק אחד בגוף נראה רזה נוצר מראה לא מאוזן וזה בשום פנים ואופן לא מחמיא).

חולצה - סולוטו
ג'גינגס - New Look (לונדון)
שרשרת - Primark (לונדון)
סנדלים - איפנמה (הלכו לפח שבועיים אחרי שקניתי אותם)

נמוכות? אל תקנו מכנסי שלושת רבעי, זה יגרום לכן להראות שמנגוצות. גם להרבה גבוהות זה לא מחמיא. וגם להרבה רזות. למעשה, יש מעט מאד מכנסי שלושת רבעי מחמיאים (ליוקה מיי יש זוג כזה, שאני מאד מרוצה ממנו).

חתיכה חתיכה, אבל זה לא מחמיא.

פתרון נוסף מעולה לנשים מלאות הוא מכנסים מפוסלים, כדוגמת אלה של אלמביקה וששון קדם. מעצב מצוין יודע ליצור אשליה מחמיאה גם עם כמויות אדירות של בד. לדוגמה - מכנסים שקניתי לפני כשלוש שנים באלמביקה ותמיד מקבלות מחמאות. הן גם מאד נוחות, ולכן תפקדו עד לאחרונה, כמכנסי הטיסה שלי.

Wardrobe remix

להרבה נשים יש פער בין הירכיים למותן (לפה או לפה) הפתרון - מחפשים גזרה שמתאימה למבנה הגוף, מתאימים את המידה לחלק הרחב ולוקחים לתופר\ת להצרה.

מכנס שמתרחב קצת למטה, יחמיא לבעלות רגלים רזות. שוב - המפתח הוא איזון.

מכנסים מחויטים בגזרה קלסית.

המכנסים חשובים, אך חשוב לא פחות מה ה"מסביב". ודאו שהחולצה ארוכה יותר מקו המותן של המכנס, כדי שלא תחשפו בטן במקום העבודה. הלבוש העסקי שלכן כבד מדי? הוסיפו קריצה אלגנטית עם גרביים צבעוניות, סיכה, או צעיף. ניגוד בין מכנס אלגנטי ונעלים ספורטיביות יכול ליצור מראה צעיר ומדליק (רק מלהגיד "מדליק" אני מרגישה זקנה).

אל תתפתו לפתרונות לא אלגנטיים למותניים רחבים. מותני גומי במכנסים מחויטים או עתירי בד, זה רע מאד. הם יוסיפו לכן כמה ס"מ להיקף ויתפיחו אתכן כמו לחמניה נחמדה. ג'גינגס (טייץ ג'ינס עם גומי) לעומת זאת, הוא פתרון נפלא לנשים מלאות. נוח כמו טייץ, מחמיא כמו ג'ינס. יש כאלה במידות גדולות ב-H&M בארץ (עד 54 כמדומני), ומספרים שגם בעונות יש מוצלחים כאלה (מידות גדולות ממש). שווה לבדוק.

יש לכן רגלים יפות? אל תחששו לחשוף אותן. קנו לעצמכן מכנסים קצרים באורך מחמיא. גרביונים יפים יטשטשו כל צלוליט פוחז וישמרו אתכן חמימות ונעימות בחורף. אני מאד מאד מרוצה מהמכנסים המחויטים האלה, שהזמנתי מאסוס.

הערת אגב - ציפור קטנה לחשה לי שיורדים על המכנסים הקצרים שלי (והטעם שלי בכלל) בפורום אופנת נשים בתפוז. מהצצה קצרה מתברר שמדובר בבחורות רזות שלא מעזות ללכת עם מכנסים קצרים כי הן חושבות שהן שמנות מדי. לפיכך החלטתי שאני מבינה הרבה יותר טוב מהן, ואני ממליצה לכולם - שמנים או רזים - ללבוש בדיוק אבל בדיוק את מה שבא להם, בהנחה שהוא תפור היטב והולם את הנתונים שלהם ולא לבזבז אנרגיות מיותרות על דעות של אחרים. לטס פייס איט, העולם מלא באנשים ממורמרים שמקבלים את הקיק שלהם מלרדת על אחרים. כשהדלאי לאמה אמר שעל כל אדם לזהור באור הגדול ביותר שלו, למען יראו אחרים שגם הם יכולים לזהור כמוהו, הוא לא לקח בחשבון את הפורומים של תפוז, שם מי שזוהר מקבל דלי של למה ישר על הראש. אז מה נעשה, נשב בתוך המקרר ונבכה שרעים אלינו או נשים קצוץ? אני בעד שימת קצוץ. 
ולסיום, הנה כמה מעצבים וחנויות מומלצים לקנית מכנסים במידות גדולות:
  • אסוס (מגוון רחב של גזרות, עד מידה 54)
  • אלמביקה
  • ג'אמפ (עד מידה 48, כמדומני)
  • ששון קדם
  • רותם והדס (יש לצמד גזרת מכנסים מתרחבים אלגנטיים, עם שלושה כפתורים במותן המאפשרים ללבוש אותן בטווח גדול של מידות. יש לי חמישה כאלה באורכים וצבעים שונים ואני ממליצה עליהם בחום. קניתי אותם ברזילי, יתכן שקל יותר להשיג אותם בסטודיו של רותם והדס).
  • הגרה (חלק גדול ממה שיש שם עונה על הגדרתי ל"מכנסים של שמנות" כלומר דגמחים מסוגים שונים, אבל יש מגוון ומידות עד 54).
  • בורדו (באופן אישי, אני לא קונה שם. אני לא אוהבת לא את אוירת המחסן ולא את הסגנון, שכן אם הם לא מוכרים "בגדים של שמנות" אני לא יודעת מי כן. אממה - יש להם מידות שלא תמצאו בשום חנות אחרת. אם אתן מחפשות מגוון של מכנסיים במידות 50-60 פה תרגישו בבית, עם שירות אדיב ואוסף של בגדים מיצרנים שונים).
והקוראות ממליצות על:
  • גולברי (מידות ביניים)
  • אריסטו שמט (מידות ביניים)
  • Seventeen (מידות ביניים)
  • קום איל פו (מידות ביניים, שימו לב שיש חנות עודפים מוזלת) 
  • ריינבו ג'יפסי (מידות ביניים לחובבות השנטי השנטי)
    אני עייפה נורא ובטח שכחתי הרבה דברים. אני בטוחה גם שבלבלתי זכר ונקבה פה ושם. רוצות להמליץ? להוסיף טיפ? לשאול משהו? לתקן את העברית שלי? לכו על זה. אני בינתיים, אלך לנמנם קמעה. מחר, as they say, איז יום חדש!

      22 תגובות:

      1. פוסט אינפורמטיבי ומעניין, תודה!


        שרית.

        השבמחק
      2. פוסט מושקע כמו שצריך! מדריך מקיף, כתוב בצורה מובנת. שאפו.
        אני הכי אהבתי את המכנסיים המעוצבים של אלמביקה ואת המכנסיים הקצרים. לא משנה מה נשמות אחרות יגידו- אם את אוהבת אותו והוא לטעמך- לכי על זה!

        השבמחק
      3. רק שתדעי, שבזכותך קניתי סקיני (הג'ינס שבאתי איתו בשישי לסדנת בלוגרים), ואני מבסוטה.

        השבמחק
      4. את יכולה להוסיף לרשימת החנויות את גולברי - המכנסיים שלהם מגיעים החל מהעונה הזאת ל-48. בעיקר בגזרות ישרות שאני פחות מחבבת, אבל טוב למי שדווקא מעדיפה. ובאריסטו שמט יש כבר שנים מכנסיים שחורים קלאסיים שהם חוזרים עליהם בשינויים קלים כל שנה. גזרה מצוינת, עד 48 נדמה לי.

        ושיורידו כבר את מחיר המכנסיים הקצרים האלה באסוס! בא לי עליהם אבל לא מצליחה להביא את עצמי להוציא 30 פאונד על מכנסיים קצרים.

        השבמחק
      5. I was waiting for this one =)) that was very informative
        thanks a million!
        xo

        השבמחק
      6. פוסט מצוין! מכנסיים, בעיקר ג'ינסים, הם נושא כל כך בעייתי לנשים, בכל מידה וצורת גוף...
        המכנסיים הקצרים נראים עליך פשוט נהדר ולדעתי הם המחמיאים לך ביותר מכל המכנסיים בפוסט.
        אגב שרונה, מה דעתך על גזרה נמוכה אצל מלאות? כשהייתי מלאה יותר ממש שנאתי מכנסיים בגזרה גבוהה כי הרגשתי שהם דוחפים את המשקל מהאגן לכיוון המותן ועושים לי צורה נקניקייתית ביותר, אך בכל מקום אומרים שללבוש גזרה נמוכה זה פשע שיהרג ובל יעבור...

        השבמחק
      7. פוסט מצויין!!!
        אם יותר לי להוסיף המלצות על סמך ניסיון אישי..
        לSeventeen יש מכנסיים מצויינים, גם ג'ינס וגם מחוייטים, הם לא מאד יקרים ונדמה לי שהמידה הכי גדולה היא 46.. אמנם כבר 200 שנה המעצב/ת שלהם עושה את אותם דברים ולחנות יש דימוי של דודות - אבל שווה הצצה.
        לקום איל פו גם יש גיזרות טובות, לא זול כמובן, עלי בדרך נס מידה 44 שלהם עולה ואף נסגרת (קונה אותם רק בחנות יד שנייה במחיר שפוי ביותר).

        תמר ג.

        השבמחק
      8. תודה רבה חברות, חששתי שיצא לי פוסט מבולגן מדי.

        רחלי - יאיי, אני שמחה! ונראית מעולה ביום שישי.

        נועה - לא הורידו את המחיר שלהם? יש שם סיילים של עד 70% עכשיו. אני יודעת שהמכנסים הקצרים שקניתי בקיץ (משי עם פרחים) מוזלים עכשיו לחצי מחיר והם מאד מאד יפים. אבל הם דקיקים, וממש לא מתאימים לחורף.

        דנה - האמת שאני כמעט תמיד לובשת גזרה נמוכה. לא נמוכה רואים לי את הרחם, אבל נמוכה מתחת לפופיק, כי יש לי פירסינג וככה נוח לי. גזרה גבוהה יכולה לשמש כמחוך לעת מצוא, אבל בינינו - מי רוצה ללכת עם מחוך כל הזמן? כל עוד הגזרה מתאימה לגוף שלך, אני בעד נמוך. באופן כללי, אני מעדיפה נוח על יפה, כפי שיעידו אלה שראו אותי הולכת לעבודה עם מגפי חיקוי ה-Ugg הטפשיים שלי, שנראים כמו נעלי בית.

        אם כבר מדברים על מידות הביניים, אז אכן קום איל פו מצוינים (ויקרים). וגם להגרה יש מה לתרום, כשאני חושבת על זה. לא תמצאו שם שום דבר מקורי, אבל בהחלט יש מידות.

        אני מוסיפה את ההמלצות שלכן לרשימה, תודה!

        השבמחק
      9. ממליצה גם על רשת ג'יפסי ריינבו, למעצבת שרון בר לב יש סגנון חופשי שמרגיש נוח כל כך ונראה לדעתי נפלא, למרות שיש שם בגדים גם ל"בהריוניות", אני נהנית מאוד לקנות שם (ואני לא מתכננת)
        http://www.rainbowgipsy.com/

        השבמחק
      10. שרונה מותק,
        פוסט משגע!! אני חולה על הפוסטים המלמדים שלך.
        אני יושבת ובודקת אם אני עובדת לפי הכללים האלה שלך.. ונראה לי בגדול שכן... למרות שיש לי פטיש למכנסיים גבוהות במותן.. (אבל בגלל שאני גבוהה אז זה יוצא מאוזן)
        ובזכותך או בגללך.. לא משנה, הלכתי וקניתי מכנסיים קצרות שחורות קלאסיות בזארה ואני הולכת איתם יחד עם גרביון חמוד ומקבלת מחמאות עד אין סוף!!! אז תודה!!
        וכל אחת שתעשה מה שטוב לה ונעים לה.. ולא צריך להסתכל בצלחות של אנשים אחרים (אמא שלי לימדה אותי..).
        נשיקות!

        עין_פשוטה

        השבמחק
      11. איזה כיף, עין, תודה!

        איריס, אני מכניסה לרשימה.

        השבמחק
      12. לא, לא הורידו, המניאקים, והפרחוניים ממש ממש ממש לא הטעם שלי. (:

        השבמחק
      13. חלאות אנטישמיות. מה שמזכיר לי שטרם יצא לי לחנוך את הזוג השני שקניתי שם, מהקטיפה. צריך לטפל בזה.

        השבמחק
      14. קמעה, ולא כמעה

        השבמחק
      15. מסתבר שה-speller של פיירפוקס לא מי יודע מה חזק בארמית :-)

        השבמחק
      16. יופי של רשימה, מאוד אינפורמטיבי והתמונות (והציורים) אחלה.

        רק רציתי להעיר לגבי חשיבות המבט הביקורתי במראה, מעבר לכללים, כי אין לזה תחליף - ולראייה המכנסיים הקצרים היפהפיים, שמחמיאים לך מאוד למרות הכיסים.

        השבמחק
      17. יפה דרשת, אוכמנית. צודקת גם צודקת.

        השבמחק
      18. אני זוכרת לך חסד שרונה :) בזכותך , אחרי ששאלתי וענית לי במהרה קניתי לי סקיני במחלקת המידות הגדולות של אייצ' אנד אם בעזריאלי !! אני מאלו שאוהבות מאד סקיני ואני בערך במידה שלך , אני ממש מרוצה מהדגמים שקניתי ,אחד בכחול והשני בשחור , עונים להגדרה של ג'גינגס , נוחים למעלה - ג'ינסיים וטרנדיים למטה :)אז מגיעה לך המון תודה רבה כי חיפשתי בנרות בכ-ל החנויות הייעודיות והזדעזעתי ,ואני ממליצה בחום אם כן - המחירים היו המחירים הכי נוחים שאי פעם רכשתי בהם מכנס במידה גדולה , 119 - 179 לזוג , אז חן חן לך ולכל אוהבות הסקיני , לכו על זה בכיף :) !!

        השבמחק
      19. התגובות האלה כל כך משמחות אותי, איזה כיף!

        יש להם סקיני שחורים? לא ראיתי כאלה כשהיתי שם לפני שבועיים בערך.. אבל נשבעתי מאז שרגלי לא תדרך שוב בעזריאלי. אני תוהה אם בסניף בכ"ס יש גם את המידות הגדולות. מישהי יודעת?

        השבמחק
      20. מצטרפת למחמאות - אחלה פוסט.
        אני אוהבת מכנסיים שקרובות לגוף אבל לא צמודות, לדעתי זה הכי מחמיא וגם נוח.

        יש לי גם טיפ. לנמוכות יש בעיה שהגזרה של המכנסיים בדרך כלל מתאימה לגבוהות ואם מקצרים אז הגזרה נהרסת. בקיץ אפשר למצוא מכנסיי 8\7 שהן בדיוק באורך הנכון בשבילנו.. לפחות עד שיגיע לארץ הרעיון של מידות אורך.

        השבמחק
      21. שרונה , לשאלתך - אני לא יודעת אם יש בכפ''ס את המחלקה המדוברת , רק אומר שאת הסקיני השחור קניתי לפניי חודשיים , הוא עלה 179 ש''ח יש לו גומי מלמעלה והוא חסר כיסים לחלוטין ושחור לגמרי , נראה לי שהוא עונה לגמרי על הגדרת הטייצ-ג'ינס , אולי תוכלי לטלפן אל הסניף ולתאר להם אותו , לפעמים לפי מחיר הם מאתרים דגם , לפעמים אני מכתתת רגליי ולפתע תוהה למה שכחתי שאפשר להרים טלפון :) לא נורא ,חיטבתי את ישבני בעת כיתות :))

        שוב תודה , אמשיך לבקר כאן כתמיד , ובהצלחה החיפוש

        נ.ב : התאהבתי בחולצת הציפורים החרדלית שלך לגמריייי , אם אי פעם תרצי להפטר ממנה תקראי לי :)

        השבמחק
      22. לגבי המכנסיים הקצרים- אומנם אני לא מסוגלת להעיז איתם, א. בגלל הרקע שלי, וב. בגלל שביום יום, אין מצב ללבוש אותם לעבודה (זה לא יראה בעין יפה בבית המשפט), אבל כל עוד את לא חושפת חריץ (לא מלמעלה ולא מלמטה), מה הסיפור?

        דווקא המכנסיים הקצרות שלך, לא צמודות ונוראיות כמו רוב המכנסיים הקצריםש אניר ואה על פרחות רזות שמתעקשות להפגין את האנטומיה שלהן.

        השבמחק

      שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים