יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

מדריך שרונה לכלה השמנמונת

מאז ומעולם טענתי שהסיבה היחידה להתחתן היא שמלת הכלה. אודה ולא אבוש, אני אוהבת שמלות טוטו. אני חולמת על שמלת טול מרשרשת מאז שאני זוכרת את עצמי. אני יודעת, רבים מכם חושבים "אל אלוהים, רק לא כלה שמנה בטוטו" ומעלים בדמיונכם את תמונת ההיפו הנחמד מפנטזיה, בטוטו ורדרד ונעלי בלט. אבל אני פה כדי לומר לכם שאתם טועים. את יכולה ללבוש את שמלת הכלה של חלומותיך, תהיה אשר תהיה. זה הכל ענין של סטיילינג.
תמיד סטייליסטית ונֶבֶר כלה, אספתי עבורכם כמה טיפים חשובים לבחירת שמלת כלה. הדגש הוא על כלות מלאות, אך העיצות ככלל נכונות לכלות רזות, שמנמנות ושמנות כאחד.
  1. זכרי מי את. גם בערב בחתונה שלך, את לא צריכה להתחפש (זו אגב, עיצה מצוינת גם ללבוש לראיונות עבודה ודייטים). אם את הולכת תמיד עם שיער אסוף, לכי על תספורת אסופה. אם מעולם לא לבשת מיני, זה לא הזמן להתחיל. אם את אוהבת חליפות מכנסים ומרגישה מגוחכת בשמלה - סעי לכיכר המדינה וקני לך חליפה לבנה של מעצב איטלקי כזה או אחר. אם את לא נוהגת להתאפר - לכי על איפור מינימליסטי ושיער רך וזורם. אל תתני לאף אחד (גם לא לכלתך לעתיד) להכתיב לך איך את תראי. אם לא נוח לך לחשוף זרועות, לכי על שמלה עם שרוולים יפים (גזורים היטב ומסתיימים במקום מחמיא) או שרוולון יפה. יש מבחר עצום של כאלה בחנויות, ואולי אף תמצאי צעיף תחרה מקסים בארון של אמא או סבתא. זו החתונה שלך, והתמונות והזכרונות ילוו אותך זמן רב. אל תעשי משהו שיגרום לך להרגיש לא נוח. זכרי - את עושה את זה גם בשביל אהובך, שרוצה (בדיוק כמוך) להרגיש בטוח בזרועותיך בערב הזה. אל תגרמי לו לתהות מיהי האישה הזו שצועדת לקראתו, ואיפה מתחבאת האישה איתה הוא רוצה לבלות את שארית חייו.

    שמלת חלומותיי. נמכרת עד מידה 24 אנגלית (50-52 ישראלית)

  2. לכי על סגנון קלאסי ומחמיא. השמלה הנכונה תיצור איזון בין הכתפיים והחלק התחתון, ותהיה בעלת מותן צרה כל האפשר או מותן אמפייר (מתחת לחזה). וחלאס עם המחשופים הענקיים. אני לא יודעת מי המציא את הטענה שנשים מלאות צריכות לחשוף חזה, אבל נשים מלאות רבות מדי שמות עצמן ללעג עם מחשופי ענק צעקניים. אם את רוצה השראה לשמלת כלה קלאסית עם טוויסט - הכירי את המלכה הבלתי מעורערת של שמלות הכלה, וורה וונג.

    מימין - עודף עיטורים ובד מבריק מדי גורמים לחזה להראות כבד מדי
    משמאל - המחשוף הנכון, קו מותן גבוה וקפלים עדינים יוצרים צללית ארוכה וקלאסית

  3. בחרי שמלה עם חזייה מובנית, או כזו שמאפשרת ללבוש חזייה מתחת (מבחינת המחשוף מקדימה ומאחור ורוחב ומיקום כתפיות). קחי את החזייה איתך למדידות (סטרפלס או רגילה) ואל תתפתי לחנופותיהם של מוכרנים כאלה ואחרים שינסו לשכנע אותך שאת לא צריכה חזייה, כי את כן. אישה נדיבת חזה תרגיש לא נוח בלי חזיה ותתקשה לזוז בחופשיות ולרקוד. בנוסף, חזייה טובה יוצרת אשליה של מותנים צרים וארוכים, ואנחנו מאד בעד. אגב - אם חזיית הסטרפלס שלך נוחה, היא כנראה לא עובדת. חזיית סטרפלס אמורה להיות מהודקת במיקום הנכון ולרב זה לא נוח.

    מרגישה לא נוח בלי חזיה? שמלת חלומותיי מגיעה גם בגרסת כתפיות מסאטן.
  4. המנעי משמלות עם מחוך. את לא רוצה מחוך שיכאיב לך ויחתוך אותך וימנע ממך לזוז בחופשיות וכל מיני דברים ישפכו ממנו, תאמיני לי. אני מכירה כלות רבות שבילו את חתונתן מדממות ומקללות את הרגע שבחרו במחוך הנוקשה. זה לא שווה את זה.
  5. כבדי את המעמד. יש לך קעקוע במקום חשוף? דאגי שהשמלה תחמיא לו ותחשוף אותו בצורה מכובדת (או בכלל לא). אל תגזימי עם התכשיטים - עגילים ארוכים, או שרשרת, או עגילים קצרים ושרשרת. אל תכבידי על עצמך ואל תאפילי על השמלה (ועל החיוך שלך).
  6. לכי על נעלים נוחות. זה לא הזמן להתחיל ללכת על עקבים, או אפילו פלטפורמות, אם את לא רגילה לכך. גם אם את רגילה לעקבים, כדאי להכין כפכפים לבנים (או בצבע השמלה) נחמדים לשעות המאוחרות של הערב ורחבת הריקודים (עליה בטח תרקדי יחפה). אם את רוצה להראות אלגנטית אבל לא רגילה לעקבים, לכי על עקב רוקי. אם את נועזת - לכי על סניקרז, אבל בחרי במשהו מדליק שיתאים באמת לסגנון של השמלה, האיפור והשיער שלך.


    Super Fly של גולה בלבן וזהב, נעלי אול סאטר לבנות וגבוהות,
    סנדלי סאטן עם עקב רוקי נוח ונעלי גולה Super Fly לבנות (שבהן אני תכננתי להתחתן)


  7. זאת ההזדמנות שלך להיות כלה מגניבה. נעלים צבעוניות יכולות להיות מקסימות עם השמלה הנכונה. זר פרחים צבעוני בוהק יכול לעשות לך את ההופעה. כובעים וקישוטים מלאכת יד לשיער ילכו נפלא עם תסרוקת מתאימה. תסרוקת בסגנון שנות הארבעים עם ליפסטיק אדום בוהק ישאירו את כל האורחים פעורי פה, ומכל הסיבות הנכונות. אבל שימי לב וזכרי את סעיף 1 למעלה, את לא רוצה לראות את התמונות שלך בעוד כמה שבועות ולתהות מי זו בתמונות ולמה בעלך התחתן עם אישה זרה.
שמלה קצרה של וורה וונג. מעצבים מקומיים רבים ישמחו לעצב עבורך שמלה קצרה דומה

לסיום, אני מציגה בפניכם את שמלת הכלה המושלמת בעייני. זו שמלת טול של וורה וונג שעוצבה לסרט (המחריד) מלחמת הכלות. זו דוגמה מופלאה לאיך מעצבת מעולה הופכת את הפריט הקיטשי ביקום ליצירת מופת אלגנטית. אגב, אני בטוחה ששמלה כזו תראה נפלא גם במידה 52 (בהנחה שמדובר בכלה גבוהה וארוכת רגליים).
 
אוי וורה וורה, אני אוהבת אותך.

ומי יעצב לך שמלה נפלאה בארץ, את שואלת? ויוי בלאיש עיצב את שמלת הכלה של עירית קפלן (השחקנית השמנה היפהפה) והיא היתה נהדרת. חגית ויטמן מפישנדג מעצבת שמלות פשוטות, נעימות וזולות יחסית (כ-4000 ש"ח למכירה), יוסף יכין בשבילך שמלה יפהפיה בכל מידה שתחפצי בסטודיו שלו, וגם נעמה בצלאל תופרת שמלות בהזמנה אישית, לחובבות סגנון שנות החמישים הפשוט והנקי. מזל טוב, ובקרוב אצלי!

* הרשומה פורסמה (בגרסה ערוכה) במגזין לכלות אורבניות. זוהי הגרסה המלאה.

8 תגובות:

  1. פוסט מקסים, מקסים, מקסים!
    כמי שלא חולקת את מידתה עם גלית גוטמן, לחלוטין מבינה את מה שאת אומרת. שמלת הכלה שלי, עם הטוטו והשרוולים החתוכים במקום מחמיא, מעלה חיוך על פניי גם היום. נ.ב מתראות היום בערב! (שימי לב שבחרתי בסימן קריאה ולא בשום סימן פיסוק אחר).

    השבמחק
  2. נהנתי לקרוא! אפילו שכבר התחתנתי, אם יש דבר שאני תמיד נהנת להסתכל עליו, זה על שמלות כלה יפות. השמלה שבחרת לעצמך - מהמממת! לפעמים מקננת בי החרטה שאולי הייתי צריכה שמלה כזאת כשמלה שניה ביום החתונה שלי (כן כן, בדיוק כזאת!). לא כי שלי לא הייתה נוחה חלילה לריקודים (היא הייתה נוחה להכל! :)) אלא רק כי כמות שמלות הכלה היפות היא רבה מאוד (בעיקר לא שמלות מהארץ) ובגלל שלרוב מתחתנים רק פעם אחת בחיים, כנראה שלא תהיה לי עוד הזדמנות ללבוש שמלות כלה בשנית.

    שרונה
    photo.fashion.passion

    השבמחק
  3. אני מאוהבת בשמלה של וורה וונג, היא פשוט מושלמת!
    לא התאימה לי שום שמלה כזו שניסיתי, ואז הבנתי שזה פשוט לא מתאים לי לאופי :) בחרתי שמלה פשוטה ומדהימה, שגרמה לי לשיר כל היום:
    I feel pretty
    Oh so pretty
    I feel pretty and witty and gay
    And I pity
    Any girl who isn't me today
    I feel charming
    Oh so charming
    It's alarming how charming I feel
    And so pretty
    That I hardly can believe I'm real
    עד כדי כך שהרגזתי את כולם נראה לי :) מי היה מאמין שכלה שמנה תרגיש ככה? :)
    אחותי איפרה אותי בעדינות, הנעליים היו שטוחות ונוחות, ומעולם לא הרגשתי כל כך טוב, או חשבתי שארגיש כל כך טוב בחתונתי, על אף הפשטות של הכל :)

    פוסט מקסים!!! :)
    *ובקרוב אצלך!

    השבמחק
  4. איפה היית כשהתחתנתי?!
    פוסט נפלא. יש לנו טעם דמה - אני בחרתי להתחתן בשמלה קצרה עם חצאית מה-זה מתנפנפת... והנעליים עם העקב האלגנטי (והנמוך) הוחלפו לזמן הריקודים באולסטאר ורודות. עם נצנצים. אפשר לראות כאן:
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=153&MessageId=140978406
    ובהמשך יש תמונה עם הנעליים הורודות...
    עיצבה אותה שרי בן דב, מעצבת מוכשרת ומקסימה שעובדת מביתה הקטון, והיא עלתה פחות מ-4000 ש"ח. בתפירה אישית, כולל בדים.
    לפעמים להיות כלה "בעייתית" דווקא יוצא זול יותר!

    השבמחק
  5. אפרת - זה פשוט נפלא! התחברתי מאד למה שכתבת על חוסר הפוטוגניות (תארי לעצמך לפרסם בלוג אופנה כשאת שמנה ולא פוטוגנית). השמלה חמודה, הנעלים משגעות והאירוע עצמו נראה כל כך שמח וכיפי, כולי קנאה ופרגונים. אני מאד שמחה ששיתפת אותי!

    הלוואי שיכולתי לראות תמונות של כולכן בתחונה שלכן! תודה רבה על המחמאות והאיחולים :0)

    השבמחק
  6. פוסט נהדר, פשוט נהדר!
    ואכן - בקרוב אצלך!

    השבמחק
  7. חבל שלא כתבת את הפוסט הזה לפני שנתיים. אני הייתי ממש אובדת עצות לפני החתונה שלי. בסוף בעלי וחברה שלי הלכו איתי ובחרו עבודי שמלה... שלא עונה כמעט לאף אחד מהסעיפים הנ"ל אבל היתה יפה מאוד ונראה לי שגם מחמיאה.

    חוץ מזה שלאמא של הבעל קוראים חמה ולא כלה. כלה זה הפוך, האישה של הבן.

    השבמחק
  8. אני בעד ללבוש שמלות טול גם בלי חתונה (;

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים