יום שני, 19 בדצמבר 2016

איך את מקשבקת אותי, את מקשבקת, אותי


אמת הידועה למרבית חבריי שהיא שאני חננה בת חנונים. וככזו, אני לא נוהגת לשתף לינקים להגרלות בפייסבוק ולא נוהגת ליידע אנשים שאם ישתמשו בלינק שאני נותנת להם לשירותים מקוונים מסוימים, גם הם וגם אני נרוויח מזה. למרות כל זאת, החלטתי (האמת שחברתי האוכמנית הצליפה בי עד שהתחייבתי לעשות זאת) לספר לכם על שירות החזרי תשלומים (יענו, Cashback) שנקרא Ebates.

מאחר ולי לקח קצת זמן להבין במה מדובר בדיוק, למרות שהאוכמנית וחברים אחרים לחצו עליי להשתמש בשירות הזה כמעט שנה לפני שהתחלתי להשתמש בו, אני אסביר לכם במה מדובר בפורמט של שאלות ותשובות. הסיבה שלקח לי זמן להצטרף היא שאני חשדנית מטבעי, וזה נראה לי טוב מכדי להיות אמיתי. עם זאת, מסתבר שזה אמיתי וכשר עד מאד ובזכותו הרווחתי בחודשים מאז נרשמתי יותר משלושים דולרים, שהתרגמו בינתים לחמועלים בצורת עטלף וחצי ג'ינס.

מה זה Ebates?
Ebates הוא שירות המחזיר לנו כסף על קניות שאנחנו מבצעים ברשת. Ebates משתפים פעולה עם המון חנויות מקוונות, כולל הפופולריות ביותר בחבורה (איביי, אסוס, אמאזון, סטרוברי, מרקס אנד ספנסר ועוד ועוד) כדי לתת ללקוחות החזר כספי על אחוז מסוים משווי הקניות שלהם. גובה ההחזר תלוי בחנות בה מתבצעת הקניה ובמבצעים המשתנים שמוצעים באתר (כרגע, למשל, אפשר לבחור חנות אחת בה יינתן ב-24 השעות הקרובות החזר כפול מהרגיל).

למה שמישהו יחזיר לי כסף על קניות שאני מבצעת ברשת?
אם אתם חשדנים כמוני, גם אתם תרצו הסבר הגיוני לעצם קיומו של השירות הזה. אם לקצר, Ebates מרוויחים כסף מההתקשרות עם החנויות המקוונות, החנויות מוכרות הרבה יותר בזכות ההתקשרות איתם כי הלקוחות יודעים שיקבלו חלק מהכסף בחזרה והלקוחות.. ובכן הלקוחות מקבלים חלק מהכסף שלהם בחזרה. נראה שמדובר במודל של Win-Win-Win.

איך יודעים אם החנות בה אני קונה נותנת החזרים?
יש שתי דרכים להשתמש ב-Ebates. הראשונה היא להתחיל את תהליך הקניה דרך האתר שלהם, בו מופיעות כל החנויות המקוונות איתן הם משתפים פעולה, מחולקות לפי קטגוריות. באתר מפורטים גם מבצעים שונים שהם מציעים ושיתופי פעולה מיוחדים עם חנויות (ההצעות המיוחדות האלה מגיעות גם במיילים התקופתיים שהם שולחים למנויים).

באתר של Ebates תמצאו את כל החנויות והמבצעים העדכניים שמציע השירות
הדרך השניה היא להתקין את תוסף הדפדפן שלהם. התוסף נדלק כאשר אנחנו גולשים לאתר שמשתף פעולה עם Ebates ומאפשר לנו להפעיל את השירות. ועובד בצורה הבאה (תאמינו לי שהפעלת התוסף לוקחת רבע מהזמן בו תקראו את ארבעת השלבים הבאים):

שלב א - גלישה לאתר שעובד עם Ebates, במקרה הזה נכנסתי לאסוס. הכפתור של Ebates נדלק ומואר באדום (מסומן בכחול בצילומסך למטה).
שלב ב - לוחצים על הכפתור כדי לראות מה גובה ההחזר הכספי שמציעה החנות (מסומן בכחול בצילומסך למטה). לחיצה על כפתור ה-Activate המסומן תטעון מחדש את הדף בו אתם נמצאים כדי להפעיל את השירות.


שלב ג - הכפתור מסומן בירוק ומופיעה הודעה שמאשרת שהפעלתם את השירות.
שלב ד - המשך התהליך שקוף עבורכם. השלימו את תהליך הרכישה באתר כרגיל. לאחר זמן מה (לעתים זה לוקח יום יומיים), תקבלו מייל מ-Ebates שמודיע לכם שקיבלתם Cashback.

כל כמה זמן מקבלים החזר כספי, ואיך?
ההחזרים הכספיים נצברים על שמכם לאורך שלושה חודשים ומועברים לחשבון ה-Paypal שלכם (או נשלחים בצ'ק, לבחירתכם) ב-15 לחודשים פברואר, מאי, אוגוסט ונובמבר. את הסכום שצברתם תוכלו לבדוק בכל עת בלחיצה על תוסף הדפדפן או בביקור באיזור החשבון האישי באתר.

איך נרשמים לשירות?
תהליך ההרשמה חד פעמי ומתבצע באתר החברה. הלינק הזה (בו השתמשתי ברשומה זו) מסמן ל-Ebates שאני זו שהמליצה לכם על השירות ולכן אתם תקבלו החזר חד פעמי של 10$ על הרכישה הראשונה שלכם דרך השירות ואני אקבל 25$ לאות תודה שהבאתי אתכם (על הקניה הראשונה שלכם, לא על עצם הצטרפותכם). Win Win Win Win כבר אמרתי?

טיפ לסיום
אתמול האוכמנית באה לבקרני, ובעודנו לועסות מאפים מלוחים וביצים רכות שאלתי אותה איך יתכן שלא קיבלתי החזר על שתי הרכישות האחרונות שלי באסוס. את ההסבר שקיבלתי ממנה אני כותבת לכם כאן, כדי לחסוך לכם תהיות בעתיד.

ובכן, מסתבר שבאזור החשבון האישי שלכם באתר מופיעה רשימה של כל מסעות הקניות שביצעתם באמצעות השירות (כלומר, מתוך האתר או באמצעות התוסף). הרשימה כוללת מסעות שהסתיימו ברכישה והחזר וגם כאלה שלא הגיעו לשלב ההחזר הכספי. במקרה שלי, איתרתי את שתי הרכישות עליהן לא קיבלתי החזר באמצעות תאריכי הקניות שמצאתי באסוס, ומצוידת במספר מסע הקניות (Shopping Trip) שהעתקתי מהרשימה, מילאתי טופס בקשה לקבלת החזר חסר. להפתעתי, ההחזרים על שתי הרכישות החסרות הוכנסו לחשבוני מיידית עם שליחת הטופס ובא שלום על ישראל. 

לסיכום
חפרתי לכם, זה נכון, אבל זה באמת ענין משתלם, בפרט בקניה הראשונה דרך הקישור שלי בה תקבלו החזר גדול מהרגיל, בגובה 10$. אגב, לאחר שתצטרפו לשירות תוכלו גם אתם לתת לחבריכם קישור דומה ולקבל מענק של 25$ על כל מצטרף חדש בעקבות המלצתכם *, מה שמביא אותנו אם איני טועה ל-Win Win Win Win Win וזה כבר הרבה יותר מדי, אז אני הולכת לישון.

* חשוב להבהיר שלא מדובר בתרמית פירמידה, שכן מדובר במענק חד פעמי בעקבות הפנייה לשירות, ולא על קבלת אחוזים מקניות של האנשים שהגיעו דרכי. אם יש משהו שאני לא מוכנה להתקרב אליו, זה שיווק רשתי ופירמידות. וגם לחם עם קימל אבל זה לא ממש קשור.

תגובה 1:

  1. בדקתי ארבעה אתרים כאלה בחודשיים האחרונים, איבייטס לא רע, אבל חייבת להמליץ על www.cashback.co.il כי הוא כולל גם את אתרי וואלה וגרופון ישראל שזה משתלם גם לקניות בארץ

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים