יום שני, 16 במאי 2011

מדריך לשימוש מקוון בכרטיס אשראי חד פעמי

הרבה אנשים חוששים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם באינטרנט, או שהם רוצים לבצע קניות בחנויות מקוונות ואין להם כרטיס אשראי בינלאומי. רשות הדואר מציעה פתרון נוח ונחמד לבעיות אלה - כרטיס אשראי בינלאומי נטען חד פעמי. הנה מדריך קצר לשימוש בכרטיס.

מה זה הכרטיס הזה?
מדובר בכרטיס אשראי בינלאומי של ויזה כאל הנקנה ונטען באופן חד פעמי בסכום מסוים. הכרטיס יכול לשמש לעסקאות בינלאומיות באינטרנט וברכישה רגילה בחנויות - בתנאי שהעסק ממנו רוכשים מקבל כרטיסי ויזה. יש שני סוגי כרטיסים:
  • כרטיס לרכישות בלבד (בלי קוד אישי).
  • כרטיס לרכישות ומשיכה מכספומט (עם קוד אישי).
רכישת הכרטיס
את הכרטיס רוכשים במזומן באחד מסניפי הדואר. מחירו 20 ש"ח וניתן לטעון אותו בסכום של 200 ועד 1000 ש"ח. ניתן להשתמש בו מיד לאחר הקניה. בתהליך הקניה ישאלו אותך איזה סוג כרטיס ברצונך לקנות, עם או בלי קוד למשיכה מכספומט.

מספר הכרטיס מתחיל ב-4580 כמו כל כרטיס ויזה רגיל

השימוש בכרטיס - אתרים המקבלים ויזה
כדי לרכוש באמצעות הכרטיס באתרים המכבדים כרטיס ויזה בינלאומי משתמשים בו כמו כרטיס ויזה לכל דבר. רוכשים את מה שרוצים ומכניסים את פרטי הכרטיס לפי ההוראות. כתובת ה-Billing שלכם תהיה זהה לכתובת המשלוח, או כל כתובת אחרת אליה תרצו לקבל את הקבלה.במידה ותתבקשו להכניס את ה-Security Code, הקלידו את שלוש הספרות האחרונות מהמספר שבגבו של הכרטיס (כמו בשימוש בכרטיס אשראי רגיל).

מתחת לשרונות מסתתר מספר, שלוש הספרות האחרונות שלו הן ה-Security Code

השימוש בכרטיס - פייפל
פתיחת חשבון בפייפל עם כרטיס חד פעמי זהה לתהליך הרגיל. הכניסו את הפרטים שלכם ואת פרטי כרטיס האשראי. במידה וכבר יש לכם חשבון בפייפל, הוסיפו כרטיס אשראי חדש לחשבון.
הוספת כרטיס לחשבון פייפל קיים מתפריט Profile > Edit \ Add Credit Card

בפתיחת חשבון חדש וגם בהוספת כרטיס אשראי חדש לחשבון קיים, יבוצע חיוב חד פעמי של 8 ₪ לכרטיס שלכם. חיוב זה מאשר שהכרטיס אכן בידכם, מאחר ומצורף אליו קוד של ארבע ספרות. אחרי החיוב, התקשרו לחברת האשראי בטלפון 03-5725512 (המספר המופיע בצידו האחורי של הכרטיס) ובקשו לקבל את הקוד שפייפל שלחו. את הקוד הזה יש להזין לחשבון הפייפל שלכם על מנת לאפשר את חיוב הכרטיס מעתה והלאה (קישור להזנת הקוד יופיע במייל שישלח אליכם לאחר הוספת הכרטיס, ובדף הבית שלכם באתר). סכום החיוב יוחזר לחשבונכם כעבור מספר ימים.

כמה כסף נשאר לי?
בכל עת, תוכלו לברר כמה כסף נותר לשימוש בכרטיס בטלפון 03-5725512. כאשר הסכום שטענתם נגמר, תוכלו לקנות כרטיס חדש ולשייך אותו לחשבון הפייפל שלכם (תצטרכו שוב לחזור על תהליך עדכון כרטיסי האשראי, החיוב הפיקטיבי והכנסת הקוד).

כמדומני שזהו. תרבחו ותסעדו חתיכים שלי!

3 תגובות:

  1. היי שרונה,
    רציתי לשלוח לך דוא"ל אבל לא מצאתי אותו באתר. איך יוצרים איתך קשר אם רוצים?
    אבישג

    השבמחק
  2. לא יודעת בנוגע לכרטיסים נטענים אחרים. זה היחיד שניסיתי.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים