יום חמישי, 6 בפברואר 2014

מדריך להזמנה מהאינטרנט דרך חברות שילוח - רשומה אורחת


אוכמניות אוכמניות, מה נאות הן! גם סגולות, גם עגולות וגם מתוקות. אם רק היו כותבות רשומות לשבלוג במקומי, הן היו מושלמות. אך חכו, מה זה? רשומה שימושית במיוחד שביקשתם חזור ובקוש ונשלחה אליי בידי לא אחרת מאשר.. האם זה חלום? לא! האוכמנית הואילה לכתוב עבורנו על חברות שילוח מחו"ל כדי שנוכל לקנות דברים שאנחנו רוצים מאתרים שלא שולחים לישראל.

במידה ואתם תוהים למה מי מת שאוכמניות ירצו לנו על הזמנה באינטרנט, התבקשתי לציין שבסניף הדואר שלה מברכים אותה בשמה מהדלפק של החבילות ברגע שהיא נכנסת בדלת, ושמספר הטלפון שלה כתוב מקדימה על הכריכה של החוברת איפה שחותמים על קבלת חבילות. תכלס, היא היתה צריכה לפתוח בלוג משלה כבר מזמן. ועכשיו לענייננו.
אוכמניות, צילום אילוסטרציה

מדריך האוכמנית להזמנה מהאינטרנט דרך חברות שילוח

כל מי שעושה קניות בחו"ל דרך האינטרנט, מכיר את הרגע הזה. מצאתי את הנעליים המושלמות במחיר מציאה, אבל המשלוח שלהן לישראל עולה כפול מהנעליים עצמן. וזה במקרה הטוב. במקרה הגרוע, אין בכלל משלוח לישראל. מה עושים? לא נקנה? שערורייה! בשביל מה המציאו את האינטרנט הזה בכלל?

כאן בדיוק נכנסות לתמונה חברות השילוח. הרעיון דומה בכולן – נרשמים בחינם ומקבלים כתובת בארצות הברית (ולפעמים גם במדינות אחרות, כפי שאפרט בהמשך). קונים מוצרים באתר כלשהו באינטרנט, ומציינים ככתובת למשלוח את הכתובת שקיבלתי מחברת השילוח. כשהחבילה מגיעה אל חברת השילוח, היא גובה מאיתנו תשלום על המשלוח לארץ (וגובה גם את המסים אם צריך לשלם כאלה), והחבילה תגיע עם שליח עד הבית. שתי החברות המרכזיות בתחום (שתיהן ותיקות ומהימנות) הן Mustop ו-buy2usa או בשמה הקודם Ushops. בהמשך אשווה ביניהן במפורט.

מלבד שירות המשלוח הבסיסי, שתי החברות מציעות שירותים בתשלום נוסף, כגון: איחוד חבילות שהגיעו מאתרים שונים, אריזה מחדש של חבילות כדי להקטין נפח, קניה עבורך באתרים שמקבלים רק כרטיסי אשראי אמריקאים, מחשבון אמזון שמזינים לו כתובת של מוצר באמזון ונותן מראש כמה יהיו עלויות השילוח וכו'. לשתי החברות גם יש עמודים לקנייה ישירה דרכן, מידע על מבצעים בחנויות אינטרנטיות גדולות ועוד.

לוחות זמנים

זמן המשלוח כולל את הזמן של המשלוח הפנימי בתוך ארה"ב (תלוי באפשרות המשלוח שבחרתי באתר שממנו הזמנתי, בדרך כלל כמה ימים) + הזמן שייקח לחבילה להגיע אלי מרגע הגעתה למחסני חברת השילוח (שתי החברות עושות משלוחים לארץ כמה פעמים בשבוע). הזמן הכולל הוא לרוב מהיר יותר מאשר בהזמנה ישירה מאתרים, בערך שבועיים, לפעמים פחות.

שתי החברות שולחות עדכונים תכופים במייל לגבי מצב החבילה, פעולות נדרשות, חיובים וכדומה. שירות הלקוחות בעברית, יעיל מאוד אצל שתיהן. ברגע שהחבילה נשלחת לארץ, מתקבל במייל מספר משלוח; אפשר לחכות עד שהחבילה תגיע אלינו, או להקדים ולתאם עם חברת השליחויות את המשלוח ליום ושעה שנוחים לנו. רק שימו לב – אפשר לערוך את התיאום הזה רק לאחר שהחבילה הגיעה אל מרכז החלוקה בארץ.

כמה יעלה לי המשלוח

תעריפי השילוח של שתי החברות דומים למדי (ראו טבלה בהמשך). לשתיהן יש מבצעים קבועים ומתחלפים, ומדי פעם הטבות ללקוחות ותיקים, כך שתמיד כדאי לחשב נקודתית כמה יצא המשלוח אצל כל אחת ולראות מה יוצא משתלם יותר, ולא לשכוח לעשות לייק לדפי הפייסבוק שלהן כדי לקבל מידע על מבצעים (זהירות – מעודד קניות...). ל-buy2usa יש גם אופציית משלוח ימי אטי וזול יותר.

לא לשכוח שהחבילה עוברת שני שלבים בדרך – מהאתר שבו קנינו אל חברת השילוח, ומחברת השילוח אלינו. גם לחלק הראשון (משלוח בתוך ארצות הברית) עשויות להיות עלויות. יש אתרים שמציעים משלוח חינם, יש כאלה שהעלות בהם קטנה, בכל אופן צריך לזכור לקחת בחשבון גם את העלות הזאת. היא תיגבה כמובן כחלק מהרכישה ובלי קשר לחברת השילוח.


חשוב לשים לב שעבור כל חבילה, חברת השילוח מחשבת משקל פיזי ומשקל נפחי, ומחייבת לפי הגדול בין השניים. כלומר, המשלוח של חבילה קלה אבל ענקית עלול לעלות הרבה כסף. באתרים של שתי חברות השילוח יש מחשבונים שאפשר להזין בהם את סוג המוצר, המחיר של המוצר ומשקל וממדי החבילה הצפויים, ולקבל הערכת מחיר שלוקחת בחשבון הכול כולל מסים.

מחשבון לדוגמה, של buy2usa

מסים

כשמזמינים חבילה ישירות מאתר, לא דרך חברת שילוח, עניין המסים הוא קצת רולטה. עקרונית הסף לתשלום מסים הוא 75$, ואם העלות מתחת לזה, לא צריך לשלם מסים בכלל. הסף הזה כולל את מחיר המוצר + משלוח, אבל זה תלוי באיך שהשולח מציין את העלות על החבילה, אם הוא כלל בה את עלות המשלוח או לא. רשות המכס בודקת את החבילות מדגמית, ככה שאולי יתמזל מזלנו ונחמוק מתשלום מס, ואולי לא. עלות משלוח גבוהה מעצבנת פעמיים – גם מעצבן לשלם משלוח יקר על מוצר זול, וגם מעצבן כשבגלל המשלוח היקר המוצר הזול עובר את סף המכס. לפעמים השילוב של שתי הבעיות האלה הופך את הקנייה לבלתי כדאית.

כשמזמינים חבילה דרך חברת שילוח, אין רולטה. אם עוברים את הסף, תמיד משלמים מסים (המיסים נגבים מאיתנו ישירות על ידי חברת השילוח). אבל יש לחברות השילוח יתרון אחד ענקי מבחינת המסים – חישוב העלות לצורך הסף הוא של המוצרים + השילוח בתוך ארצות הברית בלבד, לא כולל את המשלוח לארץ. ככה שאם קניתי מוצרים ב-75$, והמשלוח בתוך ארצות הברית היה חינם, אני לא אשלם מסים.

לסיכום - טבלת השוואה בין שתי החברות 

פרמטר להשוואה Mustop buy2usa
שילוח החל מ... (לפני הנחות ומבצעים) 29$ לחבילות עד 1 ק"ג, ממשיך במדרגות של 1/2 ק"ג. 22$ לחבילות עד 1/2 ק"ג, 27$ לחבילות בין 1/2-1 ק"ג, ממשיך במדרגות של 1 ק"ג.
שילוח ימי אין לוקח כחודש, זול משמעותית ממשלוח אווירי, בעיקר כשמדובר בחבילות כבדות. מתחיל מ-20$ לחבילות עד 3 ק"ג.
עושים משלוחים מ... ארה"ב, אנגליה, סין (עלויות השילוח מאנגליה ומסין שונות מאשר מארה"ב. המשלוח מאנגליה מהיר במיוחד). ארה"ב בלבד
התשלום על המשלוח אוטומטי ברגע שהחבילה מגיעה למחסני מסטופ, לפי פרטי כרטיס האשראי השמורים אצלם. כדי לקבל הנחות במבצעים, יש לשלוח מראש הודעת דואר אלקטרוני שמציינת את סוג המבצע. ידני, לאחר בחירת סוג משלוח (אווירי/ימי) והפעלת קופונים ומבצעים אם יש. בדרך כלל גם צריך להעלות אליהם צילום מסך של החשבונית (אבל התהליך מוסבר היטב ונוח מאוד).
מבצעים קבועים (בכל מקרה כדאי להיכנס לעמודי המבצעים באתר ולבדוק מבצעים עדכניים) 10$ הנחה על המשלוח בקנייה באמזון, Zappos ו-ebay. לשם הקנייה, חובה להיכנס לאתרים הללו דרך הלינקים באתר של Mustop. משלוח נעליים שנרכשו באמזון – 19$, בכניסה דרך לינק באתר. משלוח נעליים מכל חנות שהיא ב-20$, לא צריך להיכנס דרך לינק מיוחד. הנחה קטנה אוטומטית ללקוחות ותיקים.
החבילה מגיעה הביתה עם שליח של DHL. שירות יעיל מאוד. שליח של דואר חבילות הישראלי.

מחירי המשלוח אינם זולים, אבל נותנים אופציה במקרה של משלוח עוד יותר יקר ישירות מהאתר, או כשאין משלוח לארץ בכלל. יעשה כל אחד את השיקול בעצמו.

תגובה 1:

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים