יום שלישי, 24 בינואר 2012

קטלנית

אתמול בבוקר צלצל הטלפון. מהצד השני היתה יחצנית מסוימת שמקושרת לחברה מסוימת שמשווקת מוצר מסוים שהבעתי בו ענין מסוים בתחילת השבוע. אותה יחצנית אמרה שהיא לא מעוניינת לשלוח מוצר ששווה 800 ש"ח למישהי שידועה בתעשיה כ"בלוגרית קטלנית", כלומר אחת שקוטלת מוצרים בשביל הצחוקים והכיף כיף כיפאק. כשאמרתי לה שהטון שלה לא נעים לי ואפשר לסיים את השיחה כבר עכשיו היא אמרה שהיא רוצה לשלוח לי הזמנה לאירוע של לקוח אחר שלה ואם אני אבוא ואכתוב עליו דברים טובים אז אולי.. השיחה הסתיימה פחות מחצי דקה מרגע שסירבתי.

ומה ויקיפדיה מספרת לנו על אישה קטלנית?
בהלכה אישה קטלנית היא אישה שהתאלמנה פעמיים. אישה זו אסורה להינשא בשלישית, שכן היא מוחזקת למות בעליה, ועל כן קיים חשש שהיא הגורמת למות בעליה, ונישואים איתה מסכני חיים... עולה השאלה מדוע דווקא אישה שמתו בעליה פסולה להינשא, אך לא גבר שמתו נשותיו. בפוסקים מצוי ההסבר כי מזלו הרע של אדם יכול לגרום למות מפרנסו. לפיכך אישה עלולה לגרום למות בעלה, אך בעל אינו מתפרנס על ידי אשתו ולפיכך גם מזלו הרע אינו צפוי להביא עליה אסון. הסבר זה מוקשה במידת מה על ידי העובדה שמימי הביניים ועד העידן המודרני, במשפחות יהודיות רבות היה עיקר עול הפרנסה על האישה.
הקבלה יפה עושה לנו ויקי ומעלה שאלה ברומו של עולם - האם הבלוגרית הקטלנית אחראית לפרנס את יחצניה, כפי שהיה נהוג בימי הבינים, או שמא אחראי היחצן לפרנס את הקטלנית? מי תלוי במי? ולמה חושבת אותה יחצנת שאני, שמבזבזת 800 ש"ח על נעלים תיקים ובלה בלי למצמץ בימים כתיקונם (כי להיות מסוגלת לשלם חשבונות זה כל כך שנות תשעים), לא יכולה לרכוש לעצמי את המוצר ולכתוב עליו ביקורת גם בלעדיה? כולה רציתי לארגן לקוראים שלי קופון הנחה למוצר, כמו שראיתי בכמה בלוגים אחרים ובכנות, יש לי חברה שמחפשת מוצר כזה כבר כמה זמן וקיוויתי למנות אותה לבודקת מטעם הבלוג (כמו שהמחנכת שלי היתה אומרת, כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה). אז ניסיתי, ביג דיל.

בימים האחרונים מתבשל בי רעיון להפסיק לעבוד עם משרדי יחסי ציבור. אני עדין מתלבטת אם כן או לא ללכת לכיוון הזה, אחרי הכל - יש מספיק יחצנים שנעים לעבוד מולם. לא יודעת. על כל פנים, אני ממליצה למשרדי יחסי הציבור שדרכם היחידה לדאוג לאינטרסים של לקוחותיהם היא בריונות, לקבל כמה שיעורים בצמצום נזקים מדניאלה רייבנבך והילה רהב.

ועכשיו, למען שלוות נפשם של היחצנים שעדין מעוניינים לעבוד איתי, אצא בהכרזה הבאה:

ככל הידוע לי, אף חברה לא פשטה רגל כתוצאה מביקורת שלילית שכתבתי עליה. יותר מכך, אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה "קטלתי" משהו שלא היה משרד יחסי ציבור.

בכל מקרה, אם אתם יחצנים ואינכם מסוגלים לקבל את העובדה שמרגע ששחררתם מוצר לאויר העולם אין לכם שליטה על דעתם של אנשים עליו (בפרט שאתם אלה שביקשו מאתנו להביע דיעה עליו), לכו לעסוק בפרסום במקום ביח"צ. בינתים, המילה האחרונה פה היא שלי ואני בוחרת במילה "טחינה".

בלוגרית קטלנית, צילום אילוסטרציה.

11 תגובות:

  1. תני לה ליקורא את זה
    http://myxsplace.blogspot.com/2012/01/blog-post.html

    השבמחק
  2. הו, חמדמדות הקטלן!

    אני חושבת שמה שהיחצנים האלה מפספסים (מנקודת מבט עניינית לגמרי של התועלת שלהם) זה את כל הביקורות המתלהבות שלך כשאת כן אוהבת מוצר. הרי ביקורות כאלה משכנעות פי אלף כשהן באות לצד ביקורות שליליות כשאת לא אוהבת. אבל כנראה היחצנים מעדיפים בינוניות ידועה מראש.

    לא בטוחה שצריכה להכריז על הפסקת עבודה עם יחצנים. מה אכפת לך בעצם? יזמינו יזמינו, לא יזמינו לא יזמינו.

    השבמחק
  3. כבר אמרתי לך את דעתי ואני עומדת על כך. אני לא חושבת שאת צריכה לצאת כרגע בהכרזות כל עוד יש משרדי יח"צ שאת נהנית לעבוד מולם והם מעריכים אותך.

    אם לא היית נהנית מזה בכלל, אז הייתי אומרת, יאללה לכי על זה, הרי את לא באמת צריכה יח"צ כדי למלא את הבלוג (או את החיים שלך לצורך העניין) בתוכן, לא חסר לך. מי שלא רוצה לעבוד איתך- שלא יעבוד, זה מאוד פשוט.

    השבמחק
  4. "טחינה", יפה!
    מצד אחד אני מעריכה את זה שאת כותבת כל מה שעל הלב שלך. מצד שני, אני לא ממש מבינה מה המטרה של הטורים האלו כל פעם כי בעצם את רק משרישה את הדברים שהיחצנית אמרה עליך, לא רואה איך זה תורם לך (את אפילו לא חושפת את השם כך שזה די עקר) חוץ מזה שאח"כ את מתבאסת שלא הזמינו אותך לאירועים או משהו.
    אם היו משרדים שלי לא נחמד לעבוד מולם מכל סיבה שהיא (נדיר ביותר, יש להם אינטרס מאוד חזק) פשוט הייתי מנתקת את הקשר וזהו,למה לחפור ולדוש בזה בעצם?

    השבמחק
  5. טוב דנרה, הסיבה היא שאני נהנית לנאום מעל הקתדרה מדי פעם, בעיקר נאומים צדקניים, ועדין לא ויתרתי על חלומי על עולם שבו יחצן עם בלוגר ירבץ. אני יודעת שיש לשבלוג קוראים רבים שהם בלוגרים, ואני מקווה שנצליח לייסד פה איזה סטנדרט. אחרי הכל - כל עוד יש בלוגרים שמוכנים להכנע לדרישות של יחצנים בריונים אלה האחרונים ימשיכו בדרכם. אין סיבה להרוג סוס מנצח.

    כאמור, לשבלוג יש אג'נדה פמיניסטית, אג'נדה שמניסטית ואג'נדה בלוגריסטית וכולן מדברות בדיוק על אותו הדבר ת'כלס - העצמה נשית (ועל הדרך אולי נעצים גם גבר נחמד או שנים).

    בכל מקרה, דאבל טחינה.

    השבמחק
  6. שרונה, אני חושבת שהבעיה נעוצה במקום שהדגשת בסוף הפוסט:
    "אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה "קטלתי" משהו שלא היה משרד יחסי ציבור."

    תאמיני או לא, גם יחצנים הם בני אדם. כל פעם שאת קוטלת יחצ"ן, הוא נפגע. עכשיו, הם צריכים להחזיק את הפאסון המקצועי, אז הם מאשימים שאת קוטלת מוצרים (מה שלא נכון, את יוצאת מגדרך להתעלם ממוצרים ולא לקטול).
    אני לא בלוגרית ולא יחצ"נית, אז אני מאוד נהנית מכל ה"מאחורי הקלעים", אבל אולי חבל להעליב ככה אנשים. אפילו אם הם חושדים בך שאת גונבת מחבתיות.

    השבמחק
  7. בגדול אני מסכימה איתך אפרת, אבל יש די והותר יחצנים שיגידו שהם נהנים לעבוד איתי. אני לעולם לא נוהגת בתוקפנות, אלא אם קרה כבר משהו עם האדם המסוים בו מדובר שהעביר אותי למצב התגוננות או כעס.

    חוץ מזה, מעולם - מעולם - לא חשפתי ולא אחשוף פה שם של יחצן או משרד יחצ שפגע בי. אני כותבת על הדברים האלה כדי שבלוגרים אחרים ילמדו שאסור להתיחס אלינו כמו לזבל ובתקווה שיש איזה יחצן שקורא פה (ואני יודעת שקוראים) ויחשוב פעמיים לפני שינהג בבלוגר כמו בשטיח.

    ויופי באמת, עכשיו בא לי חביתיות. אוף.

    השבמחק
  8. 1. היחצ"ן זיהה את עצמו גם בלי שכתבת שם.

    2. מניסיוני, במחבתיות יפות בצורות חמודות - האוכל נדבק.

    3. חביתיות עם טחינה? אולי עם ממרח חלבה, אבל עדיף מייפל.

    השבמחק
  9. 1. יופי, שיזהה. אדיוט. על כל תלונה שלי על יחצן X יש עוד 100 אחרים שלא מתלוננים כי אין להם עצבים \ זמן \ אומץ \ חשק.

    2. דעי לך שמעולם לא הרמתי קול או השתמשתי במילים לא מנומסות עם יחצן. המקסימום שהגעתי אליו, עד כה, בשיחה עם יחצן היה ה"הטון שלך לא נעים לי, אפשר לסגור את השיחה הזאת כבר עכשיו" שאמרתי בתקיפות ליחצנית עליה סיפרתי בפוסט הזה. היא התקשרה אליי כשכבר ב"שלום" שלה היא כמעט צעקה, וכולה היסטריה על מה שאני "הולכת לעשות" למותג שלה עוד לפני שבכלל הספקתי לשתות את הקפה של הבוקר.

    3. מה מייפל מה. חמאת בוטנים, נוטלה, בננות מקורמלות, גלידה שוקולד וקצפת. מייפל, נו באמת.

    השבמחק

שאלות? תגובות? רגשות חיוביים לגבי טחינה מלאה או רגילה? שתפו אותי ואת הקוראים